|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Motor Öğrenme |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 240 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Motor öğrenme ile ilgili temel kavramları açıklar
Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar, hareket planlaması yapar Yetenek gruplarını ve çeşitlerini açıklar Motor Kontrol Teorilerini açıklar Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizini açıklar Geri bildirim çeşitlerini açıklar Amatör ve Profesyonel sporcularda geri bildirim çeşitlerini uygular Motor Öğrenmede; bilişsel aşama, özerk aşama, ve otonom aşamayı açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, hareketi öğrenme aşamasındaki süreçleri açıklama, hareket dönemlerine yönelik hareket eğitimi tutum ve becerileri kazanmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Motor Öğrenme; temel kavramları ve motor davranışlar,
Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar, hareket planlaması
Motor davranış ve öğrenme ile ilgili Gentile’nin 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı
Sporda Motor Kontrol Teorileri
Öğrenme Kuram ve Stilleri, Öğretim Stratejileri ve Motor öğrenmede İdeal Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması
Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizini |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Motor Öğrenme; tanımlar ve Motor davranış |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
2 |
Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflama, hareket planlaması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
3 |
Motor davranış ve öğrenme. Gentile’nin 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
4 |
Yeteneklerin Gruplandırılması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda Motor Kontrol Teorileri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
6 |
Beden Eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve Stilleri, Öğretim Stratejileri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
7 |
Motorsal Becerilerin evreleri ve sınıflaması (Gentile ve Postner) |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
|
9 |
Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
10 |
Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
11 |
Materyal ve mental yardımcılar (Bellek-hatırlama-dikkat) |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
12 |
Beden eğitimi ve sporda Geri bildirim çeşitleri (Amatör ve Profesyonel sporcularda) |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
13 |
Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
14 |
Motor öğrenme safhasında hataların düzeltilmesi. |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
15 |
Motor öğrenmede Bireysel faktörler ve bellek çesitleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
16/17 |
FİNAL sınavı |
FİNAL sınavı |
sözlü veya yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Richard A. Schmidt, Craig A. Wrisberg. Motor Learning and Performance. Human Kinetics, 2004.
2-Richard A. Schmidt, Timothy Donald Lee. Motor Control and Learning: A Behavioral Emphasis. Human Kinetics .2011.
3-Richard A. Magill. Motor learning and control: concepts and applications. Human Kinetics .2007
4-Richard A. Schmidt, Timothy Donald Lee. Motor Control and Learning - 4th: A Behavioral Emphasis. Human Kinetics, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
3 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
1 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
5 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
2 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
2 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|