Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Motor Öğrenme

Dersin Kodu : AY 240

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Motor öğrenme ile ilgili temel kavramları açıklar
Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar, hareket planlaması yapar
Yetenek gruplarını ve çeşitlerini açıklar
Motor Kontrol Teorilerini açıklar
Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizini açıklar
Geri bildirim çeşitlerini açıklar
Amatör ve Profesyonel sporcularda geri bildirim çeşitlerini uygular
Motor Öğrenmede; bilişsel aşama, özerk aşama, ve otonom aşamayı açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, hareketi öğrenme aşamasındaki süreçleri açıklama, hareket dönemlerine yönelik hareket eğitimi tutum ve becerileri kazanmaktır

Dersin İçeriği : Motor Öğrenme; temel kavramları ve motor davranışlar, Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar, hareket planlaması Motor davranış ve öğrenme ile ilgili Gentile’nin 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı Sporda Motor Kontrol Teorileri Öğrenme Kuram ve Stilleri, Öğretim Stratejileri ve Motor öğrenmede İdeal Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizini

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Motor Öğrenme; tanımlar ve Motor davranış Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
2 Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflama, hareket planlaması Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
3 Motor davranış ve öğrenme. Gentile’nin 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
4 Yeteneklerin Gruplandırılması Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
5 Beden eğitimi ve sporda Motor Kontrol Teorileri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
6 Beden Eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve Stilleri, Öğretim Stratejileri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
7 Motorsal Becerilerin evreleri ve sınıflaması (Gentile ve Postner) Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
8 Vize Sınavı Vize Sınavı Vize Sınavı
9 Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
10 Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
11 Materyal ve mental yardımcılar (Bellek-hatırlama-dikkat) Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
12 Beden eğitimi ve sporda Geri bildirim çeşitleri (Amatör ve Profesyonel sporcularda) Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
13 Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
14 Motor öğrenme safhasında hataların düzeltilmesi. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
15 Motor öğrenmede Bireysel faktörler ve bellek çesitleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
16/17 FİNAL sınavı FİNAL sınavı sözlü veya yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Richard A. Schmidt, Craig A. Wrisberg. Motor Learning and Performance. Human Kinetics, 2004. 2-Richard A. Schmidt, Timothy Donald Lee. Motor Control and Learning: A Behavioral Emphasis. Human Kinetics .2011. 3-Richard A. Magill. Motor learning and control: concepts and applications. Human Kinetics .2007 4-Richard A. Schmidt, Timothy Donald Lee. Motor Control and Learning - 4th: A Behavioral Emphasis. Human Kinetics, 2005.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 1
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 5
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3