Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Felsefesi

Dersin Kodu : AY 238

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spor felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar
Dünyada ve Türkiye de sporun gelişimini açıklar
Amatör ve profesyonel spor farkını açıklar
Olimpzm felsefesini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Spor felsefesinin temel yapısını inceremek

Dersin İçeriği : Antik Olimpiyat Oyunları ve İnsan İdeali eski yunanda olimpiyat v e önemi fair play

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Antik Olimpiyat Oyunları ve İnsan İdeali Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Modern Olimpizm, Olimpik Hareket ve Olimpiyat Oyunlarının Anlamı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Modern Olimpik Hareketin ve Uluslararası Olimpiyat Komitesinin Kuruluşu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Olimpizmin Felsefi Dayanakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Olimpik Antlaşmanın Temel Prensipleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Modern Olimpiyat Oyunları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Olimpik Kongreler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara sınav sınav sınav
9 Uluslararası Olimpik Akademi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Türkiyede Olimpik Hareketin Kuruluşu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Türkiyenin Modern Olimpiyatlara Katılımı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Olimpik Eğitim Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Olimpik Hareket ve Fair Play Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Olimpik Hareketin Karşı Karşıya Olduğu Problemler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Genel tekrar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 1
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 0
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 2
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3