|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Antik Olimpiyat Oyunları ve İnsan İdeali |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Modern Olimpizm, Olimpik Hareket ve Olimpiyat Oyunlarının Anlamı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Modern Olimpik Hareketin ve Uluslararası Olimpiyat Komitesinin Kuruluşu |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Olimpizmin Felsefi Dayanakları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Olimpik Antlaşmanın Temel Prensipleri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Modern Olimpiyat Oyunları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Olimpik Kongreler |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
sınav |
sınav |
|
9 |
Uluslararası Olimpik Akademi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Türkiyede Olimpik Hareketin Kuruluşu |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Türkiyenin Modern Olimpiyatlara Katılımı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Olimpik Eğitim |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Olimpik Hareket ve Fair Play |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Olimpik Hareketin Karşı Karşıya Olduğu Problemler |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Genel tekrar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
1 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
2 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
0 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
2 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
2 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
3 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
0 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|