Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mesleki İngilizce II

Dersin Kodu : AY 232

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ASLICAN DEĞERLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : öğrenciler sporla ilgili akademik sözcükleri öğrenir
Öğrenciler kitaptan okur,yorumlar ve öğrenir
öğrenciler konu ile ilgili yorum ve analiz yapar
öğrenciler önceki okuma deneyimleri ile yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra yazma becerilerini geliştirerek okudukları herhangi bir kaynaktan yola çıkarak farklı türlerde makale yazabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği : Ders içerisinde önceden belirlenen metinler gerekirse kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okunmuş olan metinlerin konu ve türünden de yola çıkarak öğrencilerin yazacağı makale konusu belirlenir ve üzerinde fikir alışverişi yapılır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Sınıf dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Karşılaştırma makalesi İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
2 Tartışma makalesi İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
3 Fikir makalesi İçerik ve organizasyonu İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
4 Fikir makalesi İçerik ve organizasyonu İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
5 Birebir Çalışma İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
6 Tartışma makalesi İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
7 Tartışma makalesi İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
8 Vize sınavı Vize sınavı Vize sınavı
9 Fikir makalesi İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
10 Fikir makalesi İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
11 Özet yazma İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
12 Özet yazma İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
13 Birebir çalışma İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
14 Birebir çalışma İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
15 Birebir çalışma İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Beyinfırtınası düz anlatım
16/17 final sınavı final sınavı final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  English-Turkish Olympic Sports Dictionary
 LANGUAGE TO GO SEVİYE PRE-INTERMEDIATE ( FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) YAZARLAR :SIMON LE MAISTRE & CARINA LEWIS YAYINEVİ :PEARSON LONGMAN
 Çeviri Teknikleri. Yılmaz Hasdemir (1998). Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 2
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 1
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 0
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 1
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 0
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 1
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3