Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporda İletişim Becerileri

Dersin Kodu : AY 136

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ZEHRA GİRMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. İletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. Düzenle 2. İletişim disiplinini oluşturan konuları tartışabilecektir. Düzenle 3. İletişim ile ilgili örnek olayları analiz edebilecektir. Düzenle 4. İletişim becerilerinin spor ortamlarındaki yararlarını değerlendirebilecektir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.

Dersin İçeriği : Sporda İletişim Becerilerinin incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İletişime Giriş (Temel Kavramlar) Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 İçsel İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 İletişim için varoluşun boyutları Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İlişki paradigmaları Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 İletişim türleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Sözsüz İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 ara sınav ara sınav ara sınav
9 Kitle İletişimi Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Aile İçi İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Spor eğitim ve öğretim süreci Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Spor ve İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Spor ve İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Spor ve İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 final final final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Gürüz, Demet (2008). Communication Skills .Ankara: Nobel. 2. Oskay, Ünsal (2005). Communication ABC´si. İstanbul: Der Yayınları. 3. Erdoğan, İrfan (2002). Communication Understand. 4. Zıllıoğlu, Merih (1996). Communication What is the?, İstanbul: Cem Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3