Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sporda Öğretim Ve Öğretim Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 132 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel olarak öğretmende bulunması gereken nitelikleri bilir Genel öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir Beden Eğitimi Öğretmeni olarak görevlerini bilir Beden eğitimi ve spor uygulamalarında genel esasları bilir Beden eğitimi ve spor dersi için; ders planı , Ünite planı ve yıllık plan çalışması yapabilir Beden eğitimi ve spor dersi de öğrenci performansını değerlendirme kriterlerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
öğretmenin görevleri, öğrencilerin gelişim özellikleri, planlar,öğretim yöntemlerinin beden eğitimi ve spora uygulanması, beden eğitimi ve sporda çeşitli araç-gereçlerin kullanımı ve beden eğitimi derslerinin değerlendirilmesi bu dersin amaçlarındandır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
2 |
Eğitim, Öğretim Öğrenme ve Öğretme |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
3 |
Öğrenme ve Öğretme ilkeleri |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
4 |
Öğrenim Öğeleri |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
5 |
Genel Öğretim Yöntemleri |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösreri ve anlatım yoluyla öğretim |
|
6 |
Spor öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
7 |
Öğretim planlaması |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınav |
|
|
9 |
Spor uygulamalarının değerlendirilmesi |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
10 |
Sporda antrenörlük tanımı |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
11 |
Antrenörün öğretmenliğinin sporla ilişkisi |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
12 |
Antrenörün özellikleri |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
13 |
Sporda kullanılan öğretim yöntemleri |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
14 |
Antrenman öncesi planlamanın önemi |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
15 |
Genel tekrar |
Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı |
Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
2 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
1 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|