Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporda Öğretim Ve Öğretim Yöntemleri

Dersin Kodu : AY 132

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel olarak öğretmende bulunması gereken nitelikleri bilir
Genel öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir
Beden Eğitimi Öğretmeni olarak görevlerini bilir
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında genel esasları bilir
Beden eğitimi ve spor dersi için; ders planı , Ünite planı ve yıllık plan çalışması yapabilir
Beden eğitimi ve spor dersi de öğrenci performansını değerlendirme kriterlerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : öğretmenin görevleri, öğrencilerin gelişim özellikleri, planlar,öğretim yöntemlerinin beden eğitimi ve spora uygulanması, beden eğitimi ve sporda çeşitli araç-gereçlerin kullanımı ve beden eğitimi derslerinin değerlendirilmesi bu dersin amaçlarındandır.

Dersin İçeriği : Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
2 Eğitim, Öğretim Öğrenme ve Öğretme Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
3 Öğrenme ve Öğretme ilkeleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
4 Öğrenim Öğeleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim
5 Genel Öğretim Yöntemleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösreri ve anlatım yoluyla öğretim
6 Spor öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
7 Öğretim planlaması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
8 ARA SINAV Sınav
9 Spor uygulamalarının değerlendirilmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
10 Sporda antrenörlük tanımı Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
11 Antrenörün öğretmenliğinin sporla ilişkisi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
12 Antrenörün özellikleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
13 Sporda kullanılan öğretim yöntemleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
14 Antrenman öncesi planlamanın önemi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
15 Genel tekrar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Gösteri yoluyla öğretim ve sözlü anlatım
16/17 Final Sınav Exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri Ahmet Çöndü Nobel Yayınevi 2004 İstanbul, Beden Eğitimi Öğretimi Muska Mosston Çeviri Eda Rüzemen Düzenleme Gıyasettin Demirhan Bağırgan Yayımevi 2001 Ankara, Gelişim ve Öğrenme Prof.Dr. Seyhan Hasırcı Öğr.Gör.Dilek Sevimli Öğr.Gör.Engin Altan Durusoy Nobelkitabevi 2009 Adana
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 2
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 1
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3