Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Matematik

Dersin Kodu : AY 131

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Denklem kavramını anlar.
Temel düzlem ve uzay geometri bilgisi kazanır
Temel trigonometri bilgisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı öğrencilere matematiğin doğasını tanıyabilme, küme kavramını anlayabilme ve kümelerle işlemler yapabilme, sayıların yapısını ve özelliklerini anlayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Matematiğin Tanımı, Doğası ve Yapısı; Kümeler ve Kümelerde İşlemler (Kesişim, birleşim, kapsama, fark, vb.); Doğal Sayılarda Dört İşlem (Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme); Çeşitli Sayma Sistemleri (Taban aritmetiği); Tam Sayıların Yapısı ve Özellikleri (Böl ünebilme, kalanlı bölme, vb.); Kesir Kavramı ve Rasyonel Sayı Kavramı: Rasyonel sayılarda dört işlem; Reel Sayı Kavramı: Reel sayılar kümesi ve reel sayılarla İşlemler (Kök, kuvvet, vb.).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Matematiğin Tanımı, Yapısı ve Doğası Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
2 Kümelerde İşlemler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
3 Kümelerde İşlemler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
4 Doğal Sayılarda Dört İşlem Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
5 Doğal Sayılarda Dört İşlem Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
6 Çeşitli Sayma Sistemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
7 Çeşitli Sayma Sistemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Tam Sayıların Yapısı ve Özellikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
10 Kesir Kavramı ve Rasyonel Sayı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
11 Rasyonel Sayılarda Dört İşlem Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
12 Rasyonel Sayılarda Dört İşlem Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
13 Reel Sayı Kavramı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
14 Reel Sayılarda işlemler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
15 Reel Sayılarda işlemler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SULAK H. ARDAHAN Halil ‘’ Temel Matematik 1 ‘’ Selçuk Üniversitesi Yayınları Konya – 1996
 MİRASYEDİOĞLU Şeref ‘’ Temel Matematik 1 ’’ Gündüz Eğitim ve Yayıncılık Ankara 1999
 ALTUN Murat ‘’ Matematik Öğretimi ‘’ Alfa Yayınları Bursa 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 0
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 0
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 0
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 1
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 1
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 0
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 1
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 0
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3