|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 131 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Denklem kavramını anlar. Temel düzlem ve uzay geometri bilgisi kazanır Temel trigonometri bilgisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı öğrencilere matematiğin doğasını tanıyabilme, küme kavramını anlayabilme ve kümelerle işlemler yapabilme, sayıların yapısını ve özelliklerini anlayabilmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Matematiğin Tanımı, Doğası ve Yapısı; Kümeler ve Kümelerde İşlemler
(Kesişim, birleşim, kapsama, fark, vb.); Doğal Sayılarda Dört İşlem (Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme); Çeşitli Sayma Sistemleri (Taban aritmetiği); Tam Sayıların Yapısı ve Özellikleri (Böl ünebilme, kalanlı bölme, vb.); Kesir Kavramı ve Rasyonel Sayı Kavramı: Rasyonel sayılarda dört işlem; Reel Sayı Kavramı: Reel sayılar kümesi ve reel sayılarla İşlemler (Kök, kuvvet, vb.).
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matematiğin Tanımı, Yapısı ve Doğası
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
2 |
Kümelerde İşlemler
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
3 |
Kümelerde İşlemler
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
4 |
Doğal Sayılarda Dört İşlem
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
5 |
Doğal Sayılarda Dört İşlem
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
6 |
Çeşitli Sayma Sistemleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
7 |
Çeşitli Sayma Sistemleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
8 |
Ara sınav
|
Ara sınav
|
Ara sınav
|
|
9 |
Tam Sayıların Yapısı ve Özellikleri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
10 |
Kesir Kavramı ve Rasyonel Sayı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
11 |
Rasyonel Sayılarda Dört İşlem |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
12 |
Rasyonel Sayılarda Dört İşlem |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
13 |
Reel Sayı Kavramı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
14 |
Reel Sayılarda işlemler |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
15 |
Reel Sayılarda işlemler |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SULAK H. ARDAHAN Halil ‘’ Temel Matematik 1 ‘’ Selçuk Üniversitesi Yayınları Konya – 1996
MİRASYEDİOĞLU Şeref ‘’ Temel Matematik 1 ’’ Gündüz Eğitim ve Yayıncılık Ankara 1999
ALTUN Murat ‘’ Matematik Öğretimi ‘’ Alfa Yayınları Bursa 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
1 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
0 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
0 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
1 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
0 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
1 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
1 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
0 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
1 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
0 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
0 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|