Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örgütsel Davranış ve Liderlik |
|
Dersin Kodu |
: |
MO1 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AZMİ YALÇIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Örgütlerdeki insan davranışını açıklar ve irdeler.
Örgütsel davranış alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyerek iş yaşamındaki etkilerini sorgular.
Örgütlerdeki insan davranışlarının performansa etkisini teşhis eder.
Örgütlerdeki motivasyon, liderlik, karar verme, bağlılık sorunlarını tespit eder.
Örgütlerdeki insan davranışının etkilerini örgütsel düzeyde tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilmek ve öneriler geliştirebilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında; sosyal bir sistem olan örgütleri daha derinlemesine anlayabilmek için temel kavramlar üzerine odaklanılmaktadır. Çalıştıkları örgütlerde başarılı olmayı hedefleyen bireyler grup ve örgütsel dinamikler hakkında fikir sahibi olmalıdır. Bu bağlamda; gruplar arası dinamikler, örgütsel değişim, stres, karar verme , çatışma performans gibi konular irdelenerek bireyler ve bireylerin oluşturduğu örgütler üzerine öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örgütsel Davranış Nedir?
|
Sayfa 3-32 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
2 |
Örgütlerde Çeşitlilik
|
Sayfa 39-64 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
3 |
Tutumlar ve İş Tatmini
|
Sayfa 71-93 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
4 |
Duygular ve Duygu Durumları, Kişilik ve Değerler
|
Sayfa 99-167 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
5 |
Algılama ve Bireysel Karar Alma
|
Sayfa 167-196 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
6 |
"Motivasyon Temelleri, Motivasyon Kavramlarından
Uygulamalara"
|
Sayfa 203-268 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
7 |
Grup Davranışının Temelleri
|
Sayfa 275-307 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
8 |
ARA SINAVLAR
|
sınava hazırlık |
test sınavı |
|
9 |
Çalışma Takımlarını Anlamak
|
Sayfa 313-331 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
10 |
İletişim
|
Sayfa 342-369 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
11 |
Liderlik, Güç ve Politika
|
Sayfa 376-447 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
12 |
Çatışma ve Müzakere
|
Sayfa 453-481 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
13 |
Örgüt Yapısının Temelleri, Örgüt Kültürü
|
Sayfa 487-546 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
14 |
Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi
|
Sayfa 589-617 (Stephen P. Robbins- Timothy A.Judge)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuların çalışılması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
16/17 |
Final Haftası
|
sınava hazırlık |
test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. |
1 |
|
3 |
Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
3 |
|
5 |
İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. |
1 |
|
6 |
Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. |
5 |
|
7 |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. |
5 |
|
8 |
İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. |
4 |
|
9 |
Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. |
2 |
|
10 |
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
4 |
|
11 |
Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilme; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilme. |
1 |
|
12 |
Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|