|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Fizyolojisi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 128 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN UzmanDr. ÇİĞDEMZEREN Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller. Besin ögelerinin egzersizde nasıl kullanıldığının ve öneminin anlaşılması
Sinir sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kan ve Dolaşım Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi Endokrin Sistem Fizyolojisi Egzersizde anaerobik ve aerobik metabolizma kullanımının anlaşılması
Kullanılan performans testlerinin ve bunların yorumlanmasının anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan fizyolojisi ve egzersiz ile birlikte nelerin değiştiğinin anlaşılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller.
Beslenme ve Enerji sistemleri
Sinir sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Vize sınavı
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kan ve Dolaşım
Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi
Endokrin Sistem Fizyolojisi
Endokrin Sistem Fizyolojisi
Genel Tekrar
Final sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
2 |
Beslenme ve Enerji sistemleri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
3 |
Sinir sistemi fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
4 |
İskelet Kası fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
5 |
İskelet Kası fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
6 |
Solunum Sistemi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
7 |
Solunum Sistemi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
10 |
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
11 |
Kan ve Dolaşım |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
12 |
Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
13 |
Endokrin Sistem Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
14 |
Endokrin Sistem Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
15 |
Genel tekrar |
|
sunum |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
Berne M.R, Levy N.M,Koeppen M.B, Stanton B.A, Fizyoloji, 5.baskı, 2008
Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
1 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
1 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
1 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
1 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
1 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
1 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
1 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
1 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
1 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
1 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
1 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
1 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
1 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|