Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Fizyolojisi 1

Dersin Kodu : AY 128

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN
UzmanDr. ÇİĞDEMZEREN
Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller.
Besin ögelerinin egzersizde nasıl kullanıldığının ve öneminin anlaşılması
Sinir sistemi fizyolojisi İskelet kas sistemi fizyolojisi İskelet kas sistemi fizyolojisi Solunum Sistemi ve Egzersiz Solunum Sistemi ve Egzersiz
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kan ve Dolaşım
Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi
Endokrin Sistem Fizyolojisi
Egzersizde anaerobik ve aerobik metabolizma kullanımının anlaşılması
Kullanılan performans testlerinin ve bunların yorumlanmasının anlaşılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsan fizyolojisi ve egzersiz ile birlikte nelerin değiştiğinin anlaşılması.

Dersin İçeriği : Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller. Beslenme ve Enerji sistemleri Sinir sistemi fizyolojisi İskelet kas sistemi fizyolojisi İskelet kas sistemi fizyolojisi Solunum Sistemi ve Egzersiz Solunum Sistemi ve Egzersiz Vize sınavı Kardiyovasküler sistem fizyolojisi Kardiyovasküler sistem fizyolojisi Kan ve Dolaşım Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi Endokrin Sistem Fizyolojisi Endokrin Sistem Fizyolojisi Genel Tekrar Final sınavı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
2 Beslenme ve Enerji sistemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
3 Sinir sistemi fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
4 İskelet Kası fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
5 İskelet Kası fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
6 Solunum Sistemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
7 Solunum Sistemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
8 ARA SINAV
9 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
10 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
11 Kan ve Dolaşım Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
12 Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
13 Endokrin Sistem Fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
14 Endokrin Sistem Fizyolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
15 Genel tekrar sunum
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
 Berne M.R, Levy N.M,Koeppen M.B, Stanton B.A, Fizyoloji, 5.baskı, 2008
 Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 1
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 1
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 1
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 1
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 1
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 1
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 1
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 1
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 1
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 1
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 1
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 1
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3