Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : MO1S 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN
Prof.Dr. ÜNAL AY
Prof.Dr. AZMİ YALÇIN
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ
Doç.Dr. MEHMET TURAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel etik ve çalışma disiplinini, güncel literatürü izleyebilir ve değerlendirebilir.
Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) inceleyebilir.
Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MO1 701 Yönetim ve Organizasyon

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır.

Dersin İçeriği : Bu ders, uygulamalı sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek; kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğrenmek ve akademik standartlara uygun olarak araştırma verilerini sunmak için öğrencilere gerekli bilgiyi sağlamaktır. Bu ders, bilimsel bilgi, görgü ve deneyimlerini, bilimsel etik ve Danışmanı Öğretim Görevlisi gelen öğrenciye disiplin dönüşümü içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesinin ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
3 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
4 Seminer konusunun belirlenmesi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
5 Seminer konusunun belirlenmesi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
6 Kaynak Taraması İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
7 Kaynak Taraması İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
8 Ön değerlendirme Danışman tarafından ön değerlendirme Anlatım, tartışma,ön değerlendirme
9 Kaynak Taraması İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
10 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
11 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
12 Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
13 Varılan sonuçların değerlendirilmesi sonuçların yazılması Danışman ile karşılıklı tartışma
14 Varılan sonuçların değerlendirilmesi sonuçların yazılması Danışman ile karşılıklı tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama sonuçların yazılması Danışman ile karşılıklı tartışma
16/17 Belirlenen çalışmanın sunumu Çalışmanın sunumu ve danışman tarafından değerlendirilmesi yazılı ve sözlü sunum, tartışma, değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Alanla İlgili Tüm Kaynaklar, Kitap, Makale, İnternet vb
Diğer Kaynaklar  American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. 5
2 İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. 4
3 Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. 5
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama 5
5 İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. 5
6 Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. 4
7 İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. 4
8 İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. 4
9 Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. 5
10 İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. 5
11 Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilme; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilme. 5
12 Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 60 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6