Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
MO1S 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Prof.Dr. ÜNAL AY Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ Doç.Dr. MEHMET TURAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel etik ve çalışma disiplinini, güncel literatürü izleyebilir ve değerlendirebilir. Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) inceleyebilir. Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MO1 701 Yönetim ve Organizasyon
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, uygulamalı sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek; kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğrenmek ve akademik standartlara uygun olarak araştırma verilerini sunmak için öğrencilere gerekli bilgiyi sağlamaktır. Bu ders, bilimsel bilgi, görgü ve deneyimlerini, bilimsel etik ve Danışmanı Öğretim Görevlisi gelen öğrenciye disiplin dönüşümü içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesinin ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
2 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
3 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
4 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
5 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
6 |
Kaynak Taraması |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
7 |
Kaynak Taraması |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
8 |
Ön değerlendirme |
Danışman tarafından ön değerlendirme |
Anlatım, tartışma,ön değerlendirme |
|
9 |
Kaynak Taraması |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
10 |
Araştırma sorusunun analizi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
11 |
Araştırma sorusunun analizi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
12 |
Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi
|
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
13 |
Varılan sonuçların değerlendirilmesi |
sonuçların yazılması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
14 |
Varılan sonuçların değerlendirilmesi |
sonuçların yazılması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
15 |
Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama |
sonuçların yazılması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
16/17 |
Belirlenen çalışmanın sunumu |
Çalışmanın sunumu ve danışman tarafından değerlendirilmesi |
yazılı ve sözlü sunum, tartışma, değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. |
4 |
|
3 |
Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
5 |
|
5 |
İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. |
5 |
|
6 |
Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. |
4 |
|
8 |
İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. |
4 |
|
9 |
Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
5 |
|
11 |
Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilme; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilme. |
5 |
|
12 |
Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|