|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 127 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
UzmanDr. ÇİĞDEMZEREN Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan vücudunda kullanılan besin ögelerinin neler olduğunu ve bunların fonksiyonlarının neler olduğunu anlayabilme
Enerji metabolizmasının nelerden oluştuğunu öğrenebilme
Vücuttaki uyarılabilir hücrelerin neler olduğunu ve fonksiyonlarını anlayabilme
İskelet kaslarının özelliklerini ve çaışma prensiplerini anlayabilme
Solunum Sisteminin fonksiyonlarını anlayabilme
Kalp ve damar sistemini işleyişini ve fonksiyonlarını anlayabilme
İnsan vücudundaki kanın özelliklerini anlayabilme
Sindirim Sistemi ve Böbrek Çalışma prensiplerini anlayabilme
Endokrin sistem ve Fonksiyonlarını anlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan Vücudunda Yer alan Farklı Doku Ve Sistemlerin Fizyolojisinin Öğrenilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller.
Beslenme ve Enerji sistemleri
Sinir sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kan ve Dolaşım
Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi
Endokrin Sistem Fizyolojisi
Endokrin Sistem Fizyolojisi
Genel Tekrar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizyoloji Bilimine Giriş, Hücre , Doku ve Organeller |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
2 |
Besin Ögeleri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
3 |
Enerji Metabolizması |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
4 |
Uyarılabilir Hücreler Ve Sinir Sistemi Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
5 |
İskelet Kas Sistemi Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
6 |
Solunum Sistemi Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
7 |
Solunum Sistemi Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
8 |
ARA SINAV |
vize |
vize |
|
9 |
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
10 |
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
11 |
Kan Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
12 |
Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
13 |
Endokrin Sistem Fizyoloji |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
14 |
Endokrin Sistem Fizyoloji |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
M. Günay, K. Tamer, İ. Cicioğlu : Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Büro Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
1 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
1 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
1 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
1 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
1 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
1 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
1 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
1 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
1 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
1 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
1 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|