Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Bilimine Giriş

Dersin Kodu : AY 123

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spor bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar
Sporda meslek alanlarını açıklar
Dünyada ve Türkiye de sporun gelişimini açıklar
Türkiye´de sporla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarını bilir.
Fikstür kullanabilecek, düzenleme mantığını bilir
Amatör ve profesyonel spor farkını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilme, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapabilme, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlayabilme, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilme, Fikstür Düzenleyebilme,

Dersin İçeriği : Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, yarışma düzenleyebilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilim nedir, anabilim dalları, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Alt bilim dalları ve sporla ilişkileri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Spor teriminin kökeni, tarihçesi, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Sporla ilgili kamu kurum ve kuruluşları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 GHSGM yapısı ve işleyişi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Spor Federasyonları yapısı ve işlevsel kurulları, görevleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Spor Felsefesi ve temel felsefe ögeleri ve spor Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Vize Ara Sınav Ara Sınav
9 Spor Felsefesi ve emel felsefe ekolleri ve spor Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Devinsel Gelişim Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Temel Motorik özellikler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Rekreasyon ve Oyun Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Meslek olarak spor Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Fikstür, lig eleme usulü yarışma sistemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Tek devreli lig usulü yarışma sistemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Beden Eğitimi ve Spor Bİlimlerine Giriş, Ali Niyazi İnal
 Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar, H. Murat ŞAhin
 Spor Bilimlerine Giriş, Nevzat Mirzeoğlu
 Spor Bilimlerine Giriş, Raasim Kara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 0
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 1
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 1
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 2
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 0
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3