|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Olgunluğu Ve Okuma Yazmaya Hazırlık |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC445 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul olgunluğunu tanımlar. Okulöncesi eğitimin önemini açıklar. İlkokul eğitimine geçişin önemini açıklar. Okula başlama ve uyum sürecinin özelliklerini bilir. Okulöncesi eğitim programında okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin kapsamını bilir. Okulöncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okulöncesi dönemdeki çocuğun ilkokula hazır oluş ve hazır oluşu etkileyen faktörleri anlamak, dil ve okuryazarlık arasındaki ilişkiyi öğrenmek, okul olgunluğunu değerlendirerek, eğitimci ve ebeveynlere düşen görevleri açıklamak amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okulöncesi eğitimin ve ilkokulun çocuğun yaşamındaki önemini anlatarak, ilkokula hazır oluşu ve etkileyen faktörleri, dil ve okuryazarlık ilişkisini, ilkokula geçişte ebeveynlerin ve eğitimcilerin sorumluluklarını ve ilkokula hazır bulunuşluğun değerlendirilmesi öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okulöncesi eğitimin çocuğun yaşamındaki yeri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
2 |
İlkokulun çocuğun yaşamındaki yeri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
3 |
Okulöncesinde dil ve okuryazarlık eğitimi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
4 |
Okulöncesinde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
5 |
Okulöncesinde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hazırlama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, inceleme, bireysel çalışma |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
6 |
Okulöncesi eğitim programlarında ilköğretime hazırlık |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
7 |
Okulöncesi eğitimden ilkokula geçiş |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
8 |
Ara sınav |
Ara Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Okula Başlama ve uyum süreci |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
10 |
Okula başlama sürecini etkileyen faktörler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
11 |
Okul olgunluğu |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
12 |
Okul olgunluğunu sağlayan etkinlikler hazırlama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, inceleme, bireysel çalışma |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
13 |
Okulöncesi eğitim programında eğitim akışlarında okuma yazma |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
14 |
Okuryazarlık ve gelişim alanları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
15 |
Okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hazırlama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, inceleme, bireysel çalışma |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Alisinanoğlu, F. (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. İstanbul: Fast book Yayınları.
Oktay, A. (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ankara: Pegem Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
1 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
4 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
4 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
1 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
1 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
2 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
2 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|