Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dlı Özl Antreman Bilgisi(aletli Cimnastik |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 417 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MURAT SANRI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Artistik cimnastikte temel teknikleri kavrayabilecektir 1.1. Erkeklerde ve bayanlarda kullanılan temel teknikleri uygular 1.2. Teknik becerileri açıklar. 2. Antrenman planlaması ile ilgili tanımları ve kavramları açıklayabilir 2.1. Cimnastik antrenmanlarının organizmaya etkisi üzerinde ilgi çekici konuları açıklar 3. Artistik cimnastikte beslenme konusunda ilgili kavramları anlatabilir 3.1.Müsabaka öncesi beslenme konusunda gerekli açıklamaları yapar. 3.2. Müsabaka ve müsabaka sonrası beslenme konusunda ilgili açıklamaları yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 417 Uzmanlık Dlı Özl Antreman Bilgisi(aletli Cimnastik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm aletlerde yüksek tekniklerin analizi,
Teorik ve uygulama, antrenman proğramı hazırlama,
Seri sunumları
|
|
Dersin İçeriği |
: |
aletlerde uygulamalar yapabilme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
cimnastik salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
2 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
3 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
4 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
5 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
6 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
7 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
8 |
sınav |
|
teorik - uygulama |
|
9 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
10 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
11 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
12 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
13 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
14 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
15 |
Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik - uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
teorik - uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|