Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Duyuşsal Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
SAB105 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Duyuşsal hedefleri aşamalı sınıflandırır. Duyuşsal hedefleri açıklar. Duyguların eğitimdeki önemini değerlendirir. Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin önemini açıklar. Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını sınıflar. Çatışma çözme eğitiminin temel özellikleri analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Duyuşsal hedeflerin farkına varabilme ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını, duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını, hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışlarını, duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını, gevşeme ve ısınma egzersizlerini, stresle başa çıkma yaklaşımlarını, problem çözme eğitimini, sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini, çatışma çözme eğitiminin temel özelliklerini ve duyuşsal hedeflerin önemini kapsayan bir derstir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf Öğretmenliği Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması |
okuma |
Anlatım
|
|
2 |
Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırması |
okuma |
Anlatım
Tartışma
|
|
3 |
Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılması |
okuma |
Anlatım
Tartışma
|
|
4 |
Hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışları |
okuma |
Anlatım
Tartışma
|
|
5 |
Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yeri ve Önemi |
okuma |
Anlatım
Tartışma
|
|
6 |
Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımları |
okuma |
Anlatım
Tartışma
|
|
7 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
ev ödevi |
|
8 |
Gevşeme ve ısınma egzersizleri |
Proje |
Anlatım
Tartışma
Proje Temelli Öğrenme |
|
9 |
Stresle başa çıkma yaklaşımları |
proje |
Anlatım
Tartışma
Proje Temelli Öğrenme |
|
10 |
Problem çözme eğitimi |
proje |
Anlatım
Tartışma
Proje Temelli Öğrenme |
|
11 |
Sosyal beceri eğitiminin temel özellikleri |
proje |
Anlatım
Tartışma
Proje Temelli Öğrenme |
|
12 |
Çatışma çözme eğitiminin temel özellikleri |
proje |
Anlatım
Tartışma
Proje Temelli Öğrenme |
|
13 |
Duyuşsal hedeflerin önemi |
proje |
Anlatım
Tartışma
Proje Temelli Öğrenme |
|
14 |
Gevşeme ve ısınma egzersizleri |
proje |
Anlatım
Tartışma
Proje Temelli Öğrenme |
|
15 |
Final |
sınava hazırlık |
Sınav |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
0 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
5 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
5 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|