Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örgütsel İletişim ve Toplum |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG57 714 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÜNAL AY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletişim fonksiyonu ve organizasyonlar içerisindeki yerini ve rolünü açıklar İş yazışmaları ve sunumları için gereken etkin iletişim tekniklerini kavrayabilir İletişim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüzde kullanılan iletişim tanımlarını ortaya koyarak örgütsel iletişimin ne anlama geldiğini belirlemek ve bir bilim dalı olarak temelleri, içeriği ve organizasyonlardaki yerinin anlaşılmasını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste iletişim kavramından yola çıkılarak iletişim modelleri, organizasyonlarda iletişim konuları ile etkin sunuş ve aktif dinleme konularına değinilecektir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektronik ortamda eğitim |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İşletme ve diğer örgütlerde etkili iletişimin unsurları
|
Excellence in Business Communication (p.2-38) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
2 |
Kültürel farklılar ve iletişim
|
Excellence in Business Communication (p.39-58)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
3 |
Yazılı mesajların planlanması
|
Excellence in Business Communication (p.76-93)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
4 |
Yazılı mesajların oluşturulması
|
Excellence in Business Communication (p. 94-115)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
5 |
Yazılı mesajların düzeltilmesi yöntemleri
|
Excellence in Business Communication (p. 116-145)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
6 |
Doğrudan talepleri ve iyi-haber mesajlarını yazma |
Excellence in Business Communication (p. 146-169)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
7 |
İkna edici ve iyi-haber mesajlarını yazma |
Excellence in Business Communication (p. 170-201)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
8 |
Vize sınavları |
Sınava çalışılması |
Test sınavı
|
|
9 |
Kısa raporların yazılması
|
Excellence in Business Communication (p. 232-263)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
10 |
Uzun raporların planlanması
|
Excellence in Business Communication (p. 264-293)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
11 |
Uzun raporların hazırlanması
|
Excellence in Business Communication (p. 294-318)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
12 |
Özgeçmiş ve iş başvuru mektupları
|
Excellence in Business Communication (p. 370-399)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
13 |
İş görüşmeleri
|
Excellence in Business Communication (p. 400-425)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
14 |
Dinleme süreci ve sözel sunuşlar
|
Excellence in Business Communication (p. 426-464)
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuların çalışılması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
16/17 |
Final sınavları |
Sınava çalışılması |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir.
|
5 |
|
2 |
Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir.
|
5 |
|
3 |
İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir.
|
2 |
|
4 |
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir.
|
4 |
|
5 |
Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir.
|
3 |
|
6 |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir.
|
4 |
|
7 |
İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir.
|
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
5 |
|
9 |
Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
3 |
|
10 |
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir |
4 |
|
12 |
Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilir; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|