Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (basketbol)

Dersin Kodu : AE 345

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENGİZ ŞEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME
ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME
BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME
ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME
BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME
ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA

Dersin İçeriği : ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : DERSLIK, SAHA, SALON,


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
2 PERFORMANS-ANTRENÖR İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
3 ANTRENÖR-SPORCU İLİŞKİLERİ VE PERFORMANS ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
4 BASKETBOLDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
5 BASKETBOLDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ANTRENMAN ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
6 ANTRENMANIN TEMEL İLKELERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
7 ANTRENMANIN PARÇALARI KAPSAM-ŞİDDET-SIKLIK ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
8 ARA SINAV ARA SINAV ARA SINAV
9 ANTRENMANIN PARÇALARI YOĞUNLUK-SÜRE İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
10 ANTRENMAN YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
11 ANTRENMAN YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
12 ANTRENMAN YÜKLENME-DİNLENME İLİŞKİLERİ VE ADAPTASYON ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
13 YÜKLENME-DİNLENME-ADAPTASYON İLİŞKİLERİ VE PERFORMANS ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
14 GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
15 GENEL TEKRAR ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
16/17 YARIYIL SONU SINAVI FİNAL FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DÜNDAR U. BASKETBOLDA KONDİSYON NOBEL YAYIM DAĞITIM ANKARA 2004 SEVİM Y BASKETBOLDA KONDİSYON ANTRENMANI BAGIRGAN YAYINEVİ ANKARA 1999 MURATLI S, KALYONCU O. ANTRENMAN VE MÜSABAKA LADİN MATBAACILIK İSTANBUL 2007 TAŞER H. BASKETBOL VE KONDİSYON BAGIRGAN YAYINEVİ ANKARA 2004 ŞEN C. BASKETBOL VE ANTRENMAN (YAYINLANMAMIŞ DERS NOTU) ADANA 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6