|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (basketbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 345 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENGİZ ŞEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME
BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME
ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME
BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME
ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME
ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME
BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME
ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME
BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME
ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA
|
|
Dersin İçeriği |
: |
ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME
ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME
ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME
BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME
ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME
BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLIK, SAHA, SALON, |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
|
|
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
2 |
PERFORMANS-ANTRENÖR İLİŞKİLERİ
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
3 |
ANTRENÖR-SPORCU İLİŞKİLERİ VE PERFORMANS
|
|
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
4 |
BASKETBOLDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
5 |
BASKETBOLDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ANTRENMAN
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
6 |
ANTRENMANIN TEMEL İLKELERİ
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
7 |
ANTRENMANIN PARÇALARI KAPSAM-ŞİDDET-SIKLIK
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
8 |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
|
9 |
ANTRENMANIN PARÇALARI YOĞUNLUK-SÜRE İLİŞKİLERİ |
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
10 |
ANTRENMAN YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİ
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
11 |
ANTRENMAN YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİ
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
12 |
ANTRENMAN YÜKLENME-DİNLENME İLİŞKİLERİ VE ADAPTASYON
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
13 |
YÜKLENME-DİNLENME-ADAPTASYON İLİŞKİLERİ VE PERFORMANS
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
14 |
GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
15 |
GENEL TEKRAR
|
ISINMA |
ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
FİNAL |
FİNAL |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DÜNDAR U. BASKETBOLDA KONDİSYON NOBEL YAYIM DAĞITIM ANKARA 2004
SEVİM Y BASKETBOLDA KONDİSYON ANTRENMANI BAGIRGAN YAYINEVİ ANKARA 1999
MURATLI S, KALYONCU O. ANTRENMAN VE MÜSABAKA LADİN MATBAACILIK İSTANBUL 2007
TAŞER H. BASKETBOL VE KONDİSYON BAGIRGAN YAYINEVİ ANKARA 2004
ŞEN C. BASKETBOL VE ANTRENMAN (YAYINLANMAMIŞ DERS NOTU) ADANA 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|