|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 318 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MURAT SANRI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geri salto hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir. Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketini uygulayabilir. Parelelde amut, halkada amut hareketini analiz eder ve uygulayabilir. Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir Aletlerde kipe hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir Halkada düz tokat , asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir. Burgu tekniklerini yerde uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 318 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama |
|
Dersin İçeriği |
: |
antrenman planları hazırlayabilme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
cimnastik salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geri salto hareketin basamaklamalarını öğrenir ve uygular |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
2 |
Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketini uygular. |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
3 |
Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketini uygular. |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
4 |
Paralelde amut, halkada amut hareketini analiz eder ve uygular. |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
5 |
Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir.
Kulplu beygirde iki devirin analizini yapabilir ve uygulayabilir.
|
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
6 |
Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir.
Kulplu beygirde iki devirin analizini yapabilir ve uygulayabilir
|
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
7 |
Halkada düz tokat , asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
8 |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
|
9 |
Halkada düz tokat , asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
10 |
Barfikste ters mihfer, asimetrikte ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
11 |
Barfikste ters mihfer, asimetrikte ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
12 |
Trambolinde sıçramalar, saltolar burgular. Burgu teknikleri |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
13 |
Yerde burguları analiz edebilir ve uygulayabilir. |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
14 |
Atlama masasında burguları uygulayabilir. |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
15 |
Atlama masasında burguları uygulayabilir. |
salonun ve aletlerin hazırlanması |
teorik / uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
final sınavı |
teorik / uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Özer K : Antrenmen Bilgisi ders notları,Bursa, İde Ajans, 1991
2- Özer K: Aletli Cimnastikte Temel Öğretim Yöntemleri, İde Ajans,İstanbul 1983
3- Mengütay S: Artistik Cimnastik,Tekel Ambalaj İşletmesi Baskı, İstanbul,1998
4- Özhabeş Z. Tüm Aletlerde Teknik Beceriler, Set Matbaacılık, İstanbul, 1983
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
5 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
5 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|