Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)

Dersin Kodu : AE 318

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MURAT SANRI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Geri salto hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir.
Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketini uygulayabilir.
Parelelde amut, halkada amut hareketini analiz eder ve uygulayabilir.
Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir
Aletlerde kipe hareketini analiz edebilir. Uygulayabilir
Halkada düz tokat , asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir.
Burgu tekniklerini yerde uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AE 318 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (aletli Cimnastik)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama

Dersin İçeriği : antrenman planları hazırlayabilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : cimnastik salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Geri salto hareketin basamaklamalarını öğrenir ve uygular salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
2 Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketini uygular. salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
3 Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketini uygular. salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
4 Paralelde amut, halkada amut hareketini analiz eder ve uygular. salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
5 Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir. Kulplu beygirde iki devirin analizini yapabilir ve uygulayabilir. salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
6 Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir. Kulplu beygirde iki devirin analizini yapabilir ve uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
7 Halkada düz tokat , asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
8 Vize sınavı Vize sınavı Vize sınavı
9 Halkada düz tokat , asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
10 Barfikste ters mihfer, asimetrikte ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
11 Barfikste ters mihfer, asimetrikte ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
12 Trambolinde sıçramalar, saltolar burgular. Burgu teknikleri salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
13 Yerde burguları analiz edebilir ve uygulayabilir. salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
14 Atlama masasında burguları uygulayabilir. salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
15 Atlama masasında burguları uygulayabilir. salonun ve aletlerin hazırlanması teorik / uygulama
16/17 final sınavı final sınavı teorik / uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  
 
 1- Özer K : Antrenmen Bilgisi ders notları,Bursa, İde Ajans, 1991 2- Özer K: Aletli Cimnastikte Temel Öğretim Yöntemleri, İde Ajans,İstanbul 1983 3- Mengütay S: Artistik Cimnastik,Tekel Ambalaj İşletmesi Baskı, İstanbul,1998 4- Özhabeş Z. Tüm Aletlerde Teknik Beceriler, Set Matbaacılık, İstanbul, 1983
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 5
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 5
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4