Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Lied ve Oratoryo I

Dersin Kodu : SOP 705

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof. RUSKO VASİLEVRUSEV

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
Ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlar.
Korrepetisyon ile birlikte oratoryolardan seçilmiş bölümleri ve liedleri müzikal ve teknik açıdan yorumlar.
Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma becerisine sahiptir.
Seslendirdiği eserin teması, müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi verebilir.
Seslendirdiği eserle ilgili doğru cümleleme yapar ve artikülasyonunu doğru kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Seçilmiş oratoryoların bölümlerinin ve liedlerin müzikal ve teknik açıdan yorumlanması.

Dersin İçeriği : Öğrencilere lied ve oratoryo çalışmaları yaptırılır. Bu çalışma için önceden belli bir repertuvar oluşturacak belli bir program izlenir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Şan Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Lied geleneği,söyleyiş stili,formun genel özellikleriyle ilgili bilgi verilmesi Derse hazırlık Gösterim
2 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması Derse hazırlık Gösterim
3 Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları Derse hazırlık Gösterim
4 Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması Derse hazırlık Gösterim
5 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Derse hazırlık Gösterim
6 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun çağdaş döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması Derse hazırlık Gösterim
7 Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları Derse hazırlık Gösterim
8 Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması Derse hazırlık Gösterim
9 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Derse hazırlık Gösterim
10 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun çağdaş döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması Derse hazırlık Gösterim
11 Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları Derse hazırlık Gösterim
12 Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması Derse hazırlık Gösterim
13 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Derse hazırlık Gösterim
14 Sınav programının belirlenmesi ve eksiklerin tespiti Sınav provaları Gösterim
15 Genel tekrar Sınav provaları Gösterim
16/17 Final sınavı Konser


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SCHUBERT,FRANZ, LIEDER ALBUM I-II
 SCHUMANN,ROBERT, LIEDER ALBUM
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 4
2 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 0
3 Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 3
4 Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 2
5 Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. 2
6 Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 0
7 Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 0
8 Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 3
9 Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 0
10 Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 0
11 Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. 3
12 Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 5
13 Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder 0
14 Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. 5
15 Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 0
16 Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 0
17 Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 0
18 Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 0
19 Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4