Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (voleybol)

Dersin Kodu : AE 307

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ZEHRA GİRMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : VOLEYBOLDA ARKA ORTA İÇERİDE (AOİ) - ARKA ORTA DIŞARIDA (AOD) SAVUNMA VE HÜCUM DUBLAJI, RAKİP HÜCUMUNUN ANALİZİ , HÜCUM VE SAVUNMA VARYASYONLARINI KAVRAYIP UYGULAYABİLECEKTİR

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : VOLEYBOLDA ARKA ORTA İÇERİDE (AOİ) - ARKA ORTA DIŞARIDA (AOD) SAVUNMA VE HÜCUM DUBLAJI, HÜCUM VE SAVUNMA VARYASYONLARININ ÖĞRETİLMESİ

Dersin İçeriği : Hücum analizini kavrama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : saha, derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bir önceki dönemde öğrenilen konuların tekrarı uygulama soru cevap, araştırma uygulama
2 4 numaradan ´AOİ´ Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
3 3 numaradan ´AOİ´ Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
4 2 numaradan ´AOİ´ Arka orta dışarıda sisteminde düzenlenen hücumların dublajı uygulama, konu tekrarı, araştırma VCD gösterimi
5 4 numaradan ´AOD´ Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
6 3 numaradan ´AOD´ Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
7 2 numaradan ´AOD´ Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı uygulama, konu tekrarı, araştırma VCD gösterimi
8 vize sınavı vize sınavı vize
9 Oyun formasyonunda öğrenilenlerin tekrarı uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
10 Blok oyuncularının sayısı, adam adama ve alan bloğu uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
11 Rakibin 4 numaradan fileden uzak gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
12 Rakibin 4 numaradan antene ve fikeye yakın gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması uygulama, konu tekrarı, araştırma VCD gösterimi
13 rakibin 4 ve 3 numara arasından gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve ´AOİ´ arka alan savunması uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
14 Öğrenilen bilgilerin tekrarı uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
15 genel tekrar uygulama, konu tekrarı, araştırma soru cevap, araştırma uygulama
16/17 FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu.Mark TENNANT.Çev: Erdoğan YILMAZ, Rasim KALE.Ankara-1986, 2-Voleybol Antrenmanı.Horst BAACKE.Çev:Ekim PEKÜNLÜ, 3-Voleybol Öğretim Yöntemleri.Kemal Kabasakal,Hasan ŞAHAN.Karaman -2009.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 5
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 5
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 5
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 5
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 5
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 5
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 5
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 5
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6