Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
SAS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CAHANGİR NEVRUZOV Prof. RUSKO VASİLEVRUSEV Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA BAYIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. Sahne Sanatları (Opera - Şan ve Tiyatro - Oyunculuk) alanlarında incelemek üzere bir tez konusu belirler. Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. Verileri analiz eder. Elde ettiği bulguları betimler. Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye bilimsel tez çalışmasının yollarını aktarır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sahne Sanatları alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
2 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
3 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
4 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
5 |
Araştırma önerisini oluşturma |
öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
6 |
Araştırma önerisini oluşturma |
öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
7 |
Araştırma önerisini oluşturma |
öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
8 |
Araştırma önerisini oluşturma |
öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
9 |
Araştırma önerisini oluşturma |
öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
10 |
Araştırma önerisini oluşturma |
öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
11 |
Araştırma önerisini oluşturma |
öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
12 |
Araştırma koşullarını hazırlama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
13 |
Araştırma koşullarını hazırlama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
14 |
Araştırma koşullarını hazırlama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
15 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
16 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
17 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
18 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
19 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
20 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
21 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
22 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
23 |
Veri toplama |
alan çalışması |
Tartışma |
|
24 |
verilerin analizi |
alan çalışması |
Tartışma |
|
25 |
verilerin analizi |
alan çalışması |
Tartışma |
|
26 |
verilerin analizi |
alan çalışması |
Tartışma |
|
27 |
verilerin analizi |
alan çalışması |
Tartışma |
|
28 |
verilerin analizi |
alan çalışması |
Tartışma |
|
29 |
verilerin analizi |
alan çalışması |
Tartışma |
|
30 |
Bulguların yazılması |
bulguların yazılması |
Tartışma |
|
31 |
Bulguların yazılması |
bulguların yazılması |
Tartışma |
|
32/33/34 |
Teez sunumu |
sunumu hazırlama |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
5 |
|
2 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
3 |
Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
5 |
|
5 |
Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
5 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
5 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
5 |
|
9 |
Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. |
0 |
|
12 |
Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
13 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder |
3 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
16 |
Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
5 |
|
18 |
Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
19 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|