Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol)

Dersin Kodu : AE 304

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ALİ İHSAN AVLUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Futbolda taktik öğretim metotlarını bilir, Futbolda taktik uygulamalarını yapar, Futbolda taktik uygulama prensiplerini kavrar,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Futbolda bireysel, grup, takım taktiklerinin Teorik ve Uygulamalı olarak öğretilmesi

Dersin İçeriği : 1. Bölgede savunma, 2.Bölgede savunma, 3. Bölgede savunma, Takım halinde savunma, Takım halinde savunma, Direk hücum, Geriden oyun kurma, Ortalarda kalecilik I, Ortalarda kalecilik II, Ortalarda kalecilik III,Ortalarda kalecilik IV, Kalecinin İletişimi-Kaleciye geri pas atılması ve pas dağıtımı, Grup antrenmanları ile takım oyununun sağlanması, Genç oyuncuların Yaş gruplarına Göre eğitilmesi,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 1.Bölgede Savunma Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
2 2.Bölgede Savunma Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
3 3.Bölgede Savunma Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
4 Takım halinde Savunma Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
5 Takım halinde Savunma Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
6 Direk Hücum Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
7 Geriden Oyun Kurma Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
8 ARA SINAVI Isınma Teorik ve Uygulamalı Sınav
9 Ortalarda Kalecilik I, Ortalarda Kalecilik II Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
10 Ortalarda Kalecilik III, Ortalarda Kalecilik IV Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
11 Kalecinin İletişimi-Kaleciye geri pas atılması ve pas daımığıt Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
12 Grup antrenmanları ile takım oyununun sağlanması Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
13 Genç Futbolcuların Yaş Gruplarına göre eğitilmesi Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
14 Genç Futbolcuların Yaş Gruplarına göre eğitilmesi Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
15 Genel tekrar Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik ve Uygulamalı Anlatım
16/17 FİNAL SINAVI Isınma Teorik ve Uygulamalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tevfik EROĞLU. Ders notları-1981.
 Ümit URARTU. Futbolda Teknik,Taktik,Kondisyon-1994
 Seydi KARAKUŞ. Futbolda Taktik-1996
 T.F.F. UEFA Kurs notları-2011
 Charles HUGHES. Futbol Taktikler ve Eğitimi-1983
 T.F.F. Teknik Yayınları-1984
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 5
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4