|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ALİ İHSAN AVLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Futbolda taktik öğretim metotlarını bilir,
Futbolda taktik uygulamalarını yapar,
Futbolda taktik uygulama prensiplerini kavrar,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Futbolda bireysel, grup, takım taktiklerinin Teorik ve Uygulamalı olarak öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
1. Bölgede savunma,
2.Bölgede savunma,
3. Bölgede savunma,
Takım halinde savunma,
Takım halinde savunma,
Direk hücum,
Geriden oyun kurma,
Ortalarda kalecilik I, Ortalarda kalecilik II,
Ortalarda kalecilik III,Ortalarda kalecilik IV,
Kalecinin İletişimi-Kaleciye geri pas atılması ve pas dağıtımı,
Grup antrenmanları ile takım oyununun sağlanması,
Genç oyuncuların Yaş gruplarına Göre eğitilmesi, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1.Bölgede Savunma |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
2 |
2.Bölgede Savunma |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
3 |
3.Bölgede Savunma |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
4 |
Takım halinde Savunma |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
5 |
Takım halinde Savunma |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
6 |
Direk Hücum |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
7 |
Geriden Oyun Kurma |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
8 |
ARA SINAVI |
Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Sınav |
|
9 |
Ortalarda Kalecilik I, Ortalarda Kalecilik II |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
10 |
Ortalarda Kalecilik III, Ortalarda Kalecilik IV |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
11 |
Kalecinin İletişimi-Kaleciye geri pas atılması ve pas daımığıt |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
12 |
Grup antrenmanları ile takım oyununun sağlanması |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
13 |
Genç Futbolcuların Yaş Gruplarına göre eğitilmesi |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
14 |
Genç Futbolcuların Yaş Gruplarına göre eğitilmesi |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
15 |
Genel tekrar |
Araştırma,Uygulama ve Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Anlatım |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Isınma |
Teorik ve Uygulamalı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tevfik EROĞLU. Ders notları-1981.
Ümit URARTU. Futbolda Teknik,Taktik,Kondisyon-1994
Seydi KARAKUŞ. Futbolda Taktik-1996
T.F.F. UEFA Kurs notları-2011
Charles HUGHES. Futbol Taktikler ve Eğitimi-1983
T.F.F. Teknik Yayınları-1984
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
5 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
5 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|