Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikopatoloji Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD416 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Şizofreni
Paranoya
Duygulanım bozuklukları
Nevrozlar
Kişilik bozukluklları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yetişkin psychopatolojisini tanıyabilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu kursta öğrenciler, psikotik reaksiyonlar, cinsel sapmalar, psikolojik kaynaklı fizyolojik bozukluklar, duygulanım bozuklukları, madde bağımlılığı, organik kaynaklı davranış bozuklukları konusunda temel kavram ve anlayışları kazanırlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şizofreni |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
2 |
Şizofreni |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
3 |
Şizofreni |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
4 |
Paranoya |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
5 |
Paranoya |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
6 |
Duygulanım Bozuklukları |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
7 |
Duygulanım Bozuklukları |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
8 |
Duygulanım Bozuklukları |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
9 |
Nevrozlar |
Mental disorders. O öztürk.
DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
10 |
Nevrozlar |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
11 |
Nevrozlar |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
12 |
Kişilik Bozuklukları |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
13 |
Kişilik Bozuklukları |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
14 |
Kişilik Bozuklukları |
Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R |
Düz anlatım. görsel materyal kullanımı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
0 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
0 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
0 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
5 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
0 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
0 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
0 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
0 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
0 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|