Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikopatoloji Iı

Dersin Kodu : RPD416

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Şizofreni Paranoya Duygulanım bozuklukları Nevrozlar Kişilik bozukluklları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yetişkin psychopatolojisini tanıyabilme

Dersin İçeriği : Bu kursta öğrenciler, psikotik reaksiyonlar, cinsel sapmalar, psikolojik kaynaklı fizyolojik bozukluklar, duygulanım bozuklukları, madde bağımlılığı, organik kaynaklı davranış bozuklukları konusunda temel kavram ve anlayışları kazanırlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Şizofreni Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
2 Şizofreni Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
3 Şizofreni Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
4 Paranoya Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
5 Paranoya Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
6 Duygulanım Bozuklukları Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
7 Duygulanım Bozuklukları Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
8 Duygulanım Bozuklukları Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
9 Nevrozlar Mental disorders. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
10 Nevrozlar Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
11 Nevrozlar Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
12 Kişilik Bozuklukları Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
13 Kişilik Bozuklukları Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı
14 Kişilik Bozuklukları Ruh sağlığı bozuklukları. O öztürk. DSMIV-R Düz anlatım. görsel materyal kullanımı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ruh sağlığı bozuklukları. O Öztürk
 DSM IV -R
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 0
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 0
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 0
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 0
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 0
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 0
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 0
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 5
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 0
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 0
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 0
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 0
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 0
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 0
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5