|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Test Dışı Teknikler |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD323 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Birey ve bireysellik nedir 2. Bireyi tanıma tekniklerini sınıflayabilir 3. Self-report tekniklerini bilir? 4.gözlemsel teknikleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Test dışı tekniklerini bilme ve uygulama becerisi kazanma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersteki öğrenme etkinlikleriyle öğrenciler; Bireysel ayrılıklar, bireylerin özellikleri, bireylerin psikolojik açıdan yetenek, ilgi, değer, kişilik özellikleri, sosyo-ekonomik özellikleri kavramlarını bilirler. Bireylerin kişisel özelliklerini, içinde bulundukları koşulları, olanaklarını, engellerini tanımak için Kendini Değerlendirme Envanteri, Kuder Tercih Envanteri, Edwards Tercih Envanteri, Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri, Sınav Kaygısı Envanterini uygular, puanlar yorumlarlar. Olabildiğince nesnel ölçütlerle tanıdıkları öğrencilerinin, rehberlik ve psikolojik danışma ilkelerine uygun şekilde kendilerini tanımalarına elverişli ortam hazırlarlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bireyi Tanıma teknikleri nedir ve sınıflandırılması |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Düz anlatım |
|
2 |
Birey ve bireysellik |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Düz anlatım |
|
3 |
Bireyi diğerlerinden ayıran özellikler |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Düz anlatım |
|
4 |
Bireyin ölçülebilen özellikleri ve neden ölçüldüğü |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Düz anlatım |
|
5 |
Problem tarama envanteri |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
6 |
Anket |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
7 |
Anket |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
8 |
Sosyometri |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
9 |
Sosyometri |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
10 |
kim bu |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
11 |
Gözlem |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
12 |
Otobiyografi |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
13 |
Vaka kaydı ve incelemesi |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
14 |
Görüşme |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
15 |
Görüşme |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
16/17 |
Görüşme |
Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E |
Uygulama ve geri bildirim |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İ.Ethem Özgüven . Testdışı Teknikler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
0 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
0 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
0 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
0 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
0 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
0 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
0 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
0 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
8 |
64 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|