Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Test Dışı Teknikler

Dersin Kodu : RPD323

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Birey ve bireysellik nedir 2. Bireyi tanıma tekniklerini sınıflayabilir 3. Self-report tekniklerini bilir? 4.gözlemsel teknikleri bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Test dışı tekniklerini bilme ve uygulama becerisi kazanma

Dersin İçeriği : Bu dersteki öğrenme etkinlikleriyle öğrenciler; Bireysel ayrılıklar, bireylerin özellikleri, bireylerin psikolojik açıdan yetenek, ilgi, değer, kişilik özellikleri, sosyo-ekonomik özellikleri kavramlarını bilirler. Bireylerin kişisel özelliklerini, içinde bulundukları koşulları, olanaklarını, engellerini tanımak için Kendini Değerlendirme Envanteri, Kuder Tercih Envanteri, Edwards Tercih Envanteri, Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri, Sınav Kaygısı Envanterini uygular, puanlar yorumlarlar. Olabildiğince nesnel ölçütlerle tanıdıkları öğrencilerinin, rehberlik ve psikolojik danışma ilkelerine uygun şekilde kendilerini tanımalarına elverişli ortam hazırlarlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bireyi Tanıma teknikleri nedir ve sınıflandırılması Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Düz anlatım
2 Birey ve bireysellik Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Düz anlatım
3 Bireyi diğerlerinden ayıran özellikler Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Düz anlatım
4 Bireyin ölçülebilen özellikleri ve neden ölçüldüğü Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Düz anlatım
5 Problem tarama envanteri Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
6 Anket Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
7 Anket Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
8 Sosyometri Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
9 Sosyometri Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
10 kim bu Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
11 Gözlem Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
12 Otobiyografi Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
13 Vaka kaydı ve incelemesi Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
14 Görüşme Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
15 Görüşme Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim
16/17 Görüşme Bireyi tanıma teknikleri. Özgüven, E Uygulama ve geri bildirim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İ.Ethem Özgüven . Testdışı Teknikler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 0
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 0
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 0
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 0
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 0
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 0
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 0
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 0
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 0
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 0
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 0
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 0
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 0
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 8 64
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6