|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Psikoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD212 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İSMAİL SANBERK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kişinin sosyalleşme sürecinde etken olan unsurları analiz eder.
2. Saldırganlığın nedenlerini ve ne şekilde azaltılabileceği açıklar. 3. Özgeci (prososyal) davranışları etkileyen faktörlerin ne olduğunu bilir. 4. Kişilerarası çekimi nelerin etkilediğini bilir. 5. Yalnızlık ve yabancılaşma ile ilgili bir farkındalık oluşturur; yalnızlık ve yabancılaşmanın tümden olumsuz olmadığını bilir. 6. Kültür ve benlik gelişimi ilişkisini kavrar.
7. Sosyal psikoloji dersinde elde ettiği bilgileri gündelik yaşam konuları ile ilişkilendirme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin temel amacı Sosyal Psikolojiye Giriş I dersinin devamı niteliğinde diğer insanların etkileriyle biçimlenen insan davranışını, kişiler arası ilişkileri incelemek, günlük yaşama bunların yansımalarını yakalayıp kendini ve başkalarını daha iyi anlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kişilerarası çekim, saldırganlık, toplum yanlısı davranışlar ve benzeri konulardır. Bununla birlikte sosyal psikolojik açıklamalarla günlük yaşam arasında bir bağın kurulması bu dersin kapsamında ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
PDR-SÖB Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kişilerarası Sevgi ve Çekicilik |
Taylor, S.E., Peplau, L.A. ve Sears, D.O. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: A.Dönmez. İmge Kitabevi, Ankara. (S.238-269). Hogg, M.A. ve Vaughan, G.M. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: İ.Yıldız ve A.Gelmez. Ütopya Yayınevi, Ankara. (S.527-574). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
2 |
Saldırganlık |
Hogg, M.A. ve Vaughan, G.M. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: İ.Yıldız ve A.Gelmez. Ütopya Yayınevi, Ankara. (S.483-523). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
3 |
Toplum Yanlısı Davranışlar (Özgeci Davranış) |
Hogg, M.A. ve Vaughan, G.M. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: İ.Yıldız ve A.Gelmez. Ütopya Yayınevi, Ankara. (S.577-613). Taylor, S.E., Peplau, L.A. ve Sears, D.O. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: A.Dönmez. İmge Kitabevi, Ankara. (S.378-408). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
4 |
Kültür ve Benlik |
Hogg, M.A. ve Vaughan, G.M. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: İ.Yıldız ve A.Gelmez. Ütopya Yayınevi, Ankara. (S.651-682). Taylor, S.E., Peplau, L.A. ve Sears, D.O. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: A.Dönmez. İmge Kitabevi, Ankara. (S.104-138). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
5 |
Toplumsal Cinsiyet |
Taylor, S.E., Peplau, L.A. ve Sears, D.O. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: A.Dönmez. İmge Kitabevi, Ankara. (S.342-377). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
6 |
Liderlik ve Karar Alma |
Hogg, M.A. ve Vaughan, G.M. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: İ.Yıldız ve A.Gelmez. Ütopya Yayınevi, Ankara. (S.345-378). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
7 |
Vize |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Kişilerarası Etki ve Sosyal Güç |
Bilgin, N. (1988). Sosyal Psikoloji. İzmir Kitaplığı, İzmir. (S.75-108). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
9 |
Kişilerarası Etki ve Sosyal Güç |
Bilgin, N. (1988). Sosyal Psikoloji. İzmir Kitaplığı, İzmir. (S.75-108). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
10 |
Yalnızlık ve Yabancılaşma |
Bilgin, N. (1988). Sosyal Psikoloji. İzmir Kitaplığı, İzmir. (S.75-150). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
11 |
Kültürel Psikoloji |
Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Kültürel Psikoloji. Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. YKY, İstanbul. |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
12 |
Kültürel Psikoloji |
Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Kültürel Psikoloji. Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. YKY, İstanbul. |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
13 |
Sosyal Psikoloji ve Sağlık |
Taylor, S.E., Peplau, L.A. ve Sears, D.O. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: A.Dönmez. İmge Kitabevi, Ankara. (S.454-479). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
14 |
Sosyal Psikoloji ve Siyaset |
Taylor, S.E., Peplau, L.A. ve Sears, D.O. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: A.Dönmez. İmge Kitabevi, Ankara. (S.480-509). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
15 |
Sosyal Psikoloji ve Yasa |
Taylor, S.E., Peplau, L.A. ve Sears, D.O. (2007). Sosyal Psikoloji. Çev: A.Dönmez. İmge Kitabevi, Ankara. (S.510-543). |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hogg, M.A. ve Vaughan, G.M. (2007). Sosyal Psikoloji. (çev: Yıldız, İ. ve Gelmez, A.). Ütopya Yayınevi, Ankara.
Şerif, M. ve Şerif, C. W.(1996). Sosyal Psikolojiye Giriş I-II, M. Atakay ve A. Yavuz (çev.), İstanbul: Sosyal Yayınlar.
Arkonaç, S.A. (1999). Sosyal Psikoloji, İstanbul: Alfa.
Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Kültürel Psikoloji. Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. YKY, İstanbul.
Kağıtçıbaşı, Ç. (2002). Yeni İnsan ve insanlar, Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
Taylor, S. E., Peplau, L.A.; Sears, D.O. (2007).Sosyal Psikoloji. Ali Dönmez (çev.), Ank: İmge Kitabevi.
Freedman, J.L., Sears, D.O., Carlsmith, J.M.(1993). Sosyal Psikoloji, A. Dönmez (çev.), Ankara: İmge Yayınevi.
Bilgin, N.(1998). Sosyal Psikolojiye Giriş, İzmir: Ege Üniversitesi Edebiya Fakültesi Yayınları No: 48.
Hortaçsu, N. (1991) İnsan İlişkileri. Ankara: İmge Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
4 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
0 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
2 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
2 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
2 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
0 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
4 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
5 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
5 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
4 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
3 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|