Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol)

Dersin Kodu : AE 203

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MUHAMMET AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Futbolda savunma prensiplerini açıklayabilme ve uygular
Futbolda hücum prensiplerini açıklar ve uygular
Futbolda bireysel,grup,takım ve oyun taktiklerini açıklar ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AE 203 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Futbolda taktiksel bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi

Dersin İçeriği : Taktik seçiminde etkili olan kriterler, taktiği etkileyen faktörler, bireysel taktikler, grup taktikleri, savunma taktikleri, hücum taktikleri, takım taktikleri, oyun taktikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Futbol sahası ve BESYO dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. ısınma Teorik Anlatım
2 Taktik seçiminde etkili olan kriterler -Taktiği etkileyen kriterler ısınma Teorik Anlatım
3 Birikme, derinlik, denge, oyalama, gözleme-izleme(kişisel beceriler) ısınma Teorik ve Uygulama
4 Genişlik, derinlik, hareketlilik, sızma, yaratıcılık ısınma Teorik ve Uygulama
5 Savunma oyununda ferdi taktikler ısınma Teorik ve Uygulama
6 Hücum oyununda ferdi taktikler ısınma Teorik ve Uygulama
7 Savunma oyuncuları için grup taktikleri ısınma Teorik ve Uygulama
8 VİZE SINAVI vize Teorik ve Uygulama
9 Hücum oyuncuları için grup taktikleri ısınma Teorik ve Uygulama
10 Takım taktiklerinde hücum davranışları ısınma Teorik ve Uygulama
11 Takım taktiklerinde savunma davranışları ısınma Teorik ve Uygulama
12 Oyun taktikleri ısınma Teorik ve Uygulama
13 Oyun taktikleri ısınma Teorik ve Uygulama
14 oyun taktikleri ısınma Teorik Anlatım
15 genel tekrar ısınma Teorik ve Uygulama
16/17 FİNAL SINAVI ısınma final sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  KÜÇÜK, V.(1996) Futbolda Taktik.
 TFF ve UEF Kursları(2011-2012)
 İnal A.N. Futbolda Eğitim ve Öğretim, Nobel Yayınevi 1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 2
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4