|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 203 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MUHAMMET AKGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Futbolda savunma prensiplerini açıklayabilme ve uygular Futbolda hücum prensiplerini açıklar ve uygular Futbolda bireysel,grup,takım ve oyun taktiklerini açıklar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 203 Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (futbol)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Futbolda taktiksel bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Taktik seçiminde etkili olan kriterler, taktiği etkileyen faktörler, bireysel taktikler, grup taktikleri, savunma taktikleri, hücum taktikleri, takım taktikleri, oyun taktikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Futbol sahası ve BESYO dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. |
ısınma |
Teorik Anlatım |
|
2 |
Taktik seçiminde etkili olan kriterler -Taktiği etkileyen kriterler |
ısınma |
Teorik Anlatım |
|
3 |
Birikme, derinlik, denge, oyalama, gözleme-izleme(kişisel beceriler) |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
4 |
Genişlik, derinlik, hareketlilik, sızma, yaratıcılık |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
5 |
Savunma oyununda ferdi taktikler |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
6 |
Hücum oyununda ferdi taktikler |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
7 |
Savunma oyuncuları için grup taktikleri |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
8 |
VİZE SINAVI |
vize |
Teorik ve Uygulama |
|
9 |
Hücum oyuncuları için grup taktikleri |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
10 |
Takım taktiklerinde hücum davranışları |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
11 |
Takım taktiklerinde savunma davranışları |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
12 |
Oyun taktikleri |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
13 |
Oyun taktikleri |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
14 |
oyun taktikleri |
ısınma |
Teorik Anlatım |
|
15 |
genel tekrar |
ısınma |
Teorik ve Uygulama |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
ısınma |
final sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KÜÇÜK, V.(1996) Futbolda Taktik.
TFF ve UEF Kursları(2011-2012)
İnal A.N. Futbolda Eğitim ve Öğretim, Nobel Yayınevi 1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
2 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
2 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|