Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moda Ve Reklam

Dersin Kodu : TTS312

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Modanın kültürel ekonomik ve reklam boyutunu anlamak
kişinin kendini sunumunda modanın rolünü tartışabilmek
reklam ve moda ilişkisini değerlendirebilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Moda popüler kültür içinde önemli bir role sahip. Popüler kültürün üretildiği bir başka alanda reklamlar. Kültür, moda ve reklam alanlarının birbirleri ile etkileşimi ve modanın gündeminde reklam, reklamın gündeminde moda kavramları tartışılacaktır. Bu tartışmalar öğrenciye moda ve reklam ilişkisinde geniş bir bakış açısı kazandıracaktır.

Dersin İçeriği : Moda kişilerin yaşam tarzında ve tüketim kararlarında önemli bir yere sahiptir. Bu ders kapsamında öğrencilerin reklam ve moda ilişkisii iletişimin temelleri çerçevesinde öğrenmesi sağlanacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tekstil atölyesi 5


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Modaya genel bir bakış okuma konu anlatımı
2 Modern yaşam ile moda ilişkisi okuma konu anlatımı
3 moda ve kitlelerin yönlendirilmesi okuma konu anlatımı
4 reklama genel bir giriş okuma konu anlatımı
5 tüketim kültürü, moda ve reklam ilişkisi okuma konu anlatımı
6 modanın hayatımızdaki etkileri okuma konu anlatımı
7 Roland Bartes ve modanın retoriği okuma konu anlatımı
8 vize değerlendirme
9 moda ve imaj okuma konu anlatımı
10 moda ve imaj okuma konu anlatımı
11 Moda reklamlarının analizi okuma konu anlatımı
12 Moda reklamlarının analizi II okuma konu anlatımı
13 Moda, iletişim ve kültür okuma konu anlatımı
14 Moda ve Toplum okuma konu anlatımı
15 Moda ve Toplum okuma konu anlatımı
16/17 Final sınavı değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Erving Goffmn Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu (2012) İstanbul:Metis Yay. D. Waquet, M. Laporte, Moda (2011) Ankara: Dost yayınları Banu Dağtaş, Reklam Kültür Toplum, (2009) Ankara: Ütopya yay.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 3
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 1
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 1
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 0
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 2
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 0
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 3
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 5
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 1
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 0
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 1
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 4
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 4
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 0
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 5
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 5
19 Estetik farkındalık gösterme 0
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 46
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.84
Dersin AKTS Kredisi: 2