Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
TTS102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MURAT KARA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar ortamında, sayısal görüntü üretim ve işleme tekniklerine ait temel kavramları öğrenmesi, Program aracılığıyla temel düzeyde vektör grafiği üretebilmek ve vektör grafiği üretirken temel çizim tekniklerini kullanma becerisini edinmesi, Görüntüleri ve ögelerini dönüştürme ve düzenleme becerisini edinmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Grafik Tasarım sürecinde kullanacakları bilgisayar ve programlar konusunda ön bilgi vermek, görsel iletişimdeki temel kavramlar ve yöntemler doğrultusunda deneysel çalışmalar yapmaktır.
Bilgisayar ortamında iki boyutlu tasarım uygulamalarından Photoshop programı aracılığıyla, sayısal görüntüleri oluşturma, işleme ve vektör grafikleriyle sayısal çizime ilişkin temel kavramları, yöntem ve teknikleri temel düzeyde öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Adobe Photoshop programında, çizim, renk boyama araçlarının kullanımı ile tasarım yapma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Görüntü formatları hakkında bilgiler, Program hakkında temel bilgiler, Araçlar, Dosyalar ve şablonlar, Cetveller, ızgaralar ve kılavuzlar, Tercihleri ayarlama, Kurtarma, geri alma ve otomatikleştirme |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
2 |
Resimleri kaydetme, açma, değiştirme. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
3 |
Çalışma ekranın ve araçların tanınması ve kullanımı |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
4 |
Seçim araçlarının kullanımı |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
5 |
Farklı seçim araçlarının kullanımı |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
6 |
Katmanları anlama ve kullanma |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
7 |
Katmanları gruplama ve kullanmak |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
8 |
Ara Sınav |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Ara Sınav |
|
9 |
Renk seçme, Renk örneklerini kullanma ve oluşturma, Renk örneklerini yönetme; |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
10 |
Farklı seçim araçlarının kullanımı |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
11 |
Fırçaların kullanımı |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
12 |
Nesneleri döndürme ve yansıtma, Nesneleri kilitleme, gizleme ve silme, Nesneleri yığınlama, Nesneleri çoğaltma |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
13 |
Yazı ve efektlerinin kullanımı |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
14 |
Desen oluşturma |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
15 |
Manken giydirme ve renklendirme |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
FİNAL SINAVI |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
0 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
0 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
0 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
0 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
5 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
0 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
0 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
0 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
0 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
0 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
3 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|