|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Giysi Teknikleri 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Giysi tasarımlarıından kalıp çıkarma ve dikiş teknikleri üzerine bilgi kazanma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giysi tasarım geliştirme ve yapılandırma ile birlikte giyim ürünlerine dönüştürme süreci. Ürün geliştirme, giyim teknikleri, moda çizimi, kalıp çıkarma ve dikiş üzerine çalışılır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Giyim Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
DÜZ SANAYİ MAKİNESİNİN TANITIMI VE MAKİNEYİ DİKİŞE HAZIRLAMA İŞLEMİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
2 |
MAKİNEDE DİKİŞ EGZERSİZLERİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
3 |
ELDE DİKİŞ TEKNİKLERİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
4 |
GİYİMDE KULLANILAN ÇEŞİTLİ DİKİŞ
TEKNİKLERİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
5 |
GİYİMDE KULLANILAN ÇEŞİTLİ DİKİŞ
TEKNİKLERİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
6 |
DAR ETEK DİKİMİ ( ETEK İÇİN GEREKLİ MALZEME VE AKSESUARLARIN ARAŞTIRILMASI ) |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
7 |
DAR ETEK DİKİMİ ( ETEĞİN KESİMİ VE DİKİŞE HAZIRLANMASI ) |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
8 |
VİZE SINAVI |
VİZE SINAVI |
VİZE SINAVI |
|
9 |
DAR ETEK DİKİMİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
10 |
KADIN PANTOLON DİKİMİ ( PANTOLON TASARIMI YAPMAK ) |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
11 |
KADIN PANTOLON DİKİMİ (SEÇİLEN MODELİN KALIBINI HAZIRLAMAK) |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
12 |
KADIN PANTOLON DİKİMİ (SEÇİLEN MODELİN TEKNİK ÇİZİMİNİ VE MODEL ANALİZİNİ YAPMAK) |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
13 |
KADIN PANTOLON DİKİMİ ( PANTOLON KESİMİ ) |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
14 |
KADIN PANTOLON DİKİMİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
15 |
KADIN PANTOLON DİKİMİ |
DİKİŞ MALZEMELERİ VE KUMAŞ |
ANLATIM,GÖSTERİM,
UYGULAMA |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Giysi ve ve kalıp çıkarma teknikleri ile ilgili kitap ve dergiler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
1 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
4 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
3 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
3 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
0 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
2 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
3 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
3 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|