|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu ve malzeme araştırmaları |
tekstil sanatı literatürünü araştırma |
anlatım |
|
2 |
Konu ve malzeme araştırmaları |
tekstil sanatı literatürünü araştırma |
anlatım |
|
3 |
Malzemeleri tanıma ve biçimlendirme için atölye çalışmaları |
malzeme araştırma |
Atölye çalışması |
|
4 |
Malzemeleri tanıma ve biçimlendirme için atölye çalışmaları |
malzeme denemeleri |
Atölye çalışması |
|
5 |
Malzemeleri tanıma ve biçimlendirme için atölye çalışmaları |
malzemenin biçimlendirilmesinin tespiti |
Atölye çalışması |
|
6 |
Malzemeleri tanıma ve biçimlendirme için atölye çalışmaları |
malzemeyi biçimlendirme |
Atölye çalışması |
|
7 |
Malzemeleri tanıma ve biçimlendirme için atölye çalışmaları |
üç boyutlu çalışma |
Atölye çalışması |
|
8 |
Vize |
çalışma sunumu |
Değerlendirme |
|
9 |
Doğadan buluntu malzemelerle 3 boyutlu biçimlendirme |
buluntu obje araştırması |
Atölye çalışması |
|
10 |
doğadan malzeme araştırmalarının sonuçlanması |
buluntu obje araştırması |
Atölye çalışması |
|
11 |
atölye çalışmaları |
tema araştırması |
Atölye çalışması |
|
12 |
atölye çalışmaları |
tema araştırması |
Atölye çalışması |
|
13 |
atölye çalışmaları |
tema- malzeme uyumu araştırması |
Atölye çalışması |
|
14 |
atölye çalışmaları |
biçimlendirme için teknik seçimi |
Atölye çalışması |
|
15 |
atölye çalışmaları |
biçimlendirme |
Atölye çalışması |
|
16/17 |
Final |
sunum |
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
0 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
0 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
3 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
0 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
0 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
0 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
4 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|