Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanat Tarihi 2

Dersin Kodu : TT 212

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birey, sanatın tarihsel süreci hakkında bilgi edinir.
18. yüzyılda değişen sosyal, ekonomik ve düşünsel yapıların Modernist sanat anlayışının temellerini oluşturduğunun farkına varır.
Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğunun farkına varır.
Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarihsel süreç içerisinde 18. ve 19. yüzyılda oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.

Dersin İçeriği : Rokoko, Neo Klasisizm, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Neo Empresyonizm, Post Empresyonizm, Sembolizm

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, kaynakların tanıtımı ve yöntem hakkında bilgi verilmesi Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
2 Aydınlanma felsefesi, Aristokrasinin çöküşü, Burjuva kültürünün yükselişi ve sanattaki yansımaları Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
3 Rokoko Sanatı Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
4 Neoklasisizm: Arkeolojik Klasisizm ve Devrim Klasizmi Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
5 Romantizm: Romantik süreçte, sanat, sanat yapıtı, sanatçı kimliğin yeniden tanımlanması Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
6 Realizm ve Barbizon Okulu Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
7 Modern Sanat Üzerine Tartışmalar Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
8 Ara Sınav Soru hazırlama Yazılı Sınav
9 Empresyonist Sanat Anlayışını Oluşturan Koşullar: Sanatçı Toplantıları, Fotoğraf ve Japon Sanatı Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
10 Empresyonizm: Fransa ve diğer ülkelere yayılışı Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
11 Neo Empresyonizm Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
12 Post Empresyonizm: Cezanne, Von Gogh, Gauguin Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
13 Sembolizm Kaynak okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
14 Nabiler ve Ön Rafaellocular Kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
15 Genel Değerlendirme ve Tekrar Kaynak okuma slayt hazırlama Tartışma, Soru-Yanıt
16/17 Final Sınavı Soru hazırlama Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Sanat Ansiklopedisi (Romantizm, Empresyonizm), Remzi Yayınları, İstanbul
 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986
  Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.3, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981
  Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998
  İsmail TUNALI, Felsefenin Işığında Modern Sanat, Remzi Yayınları, İstanbul
  Arnould HAUSER, Sanatın Toplumsal Tarihi, Remzi Yayınları, İstanbul
  Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları, İstanbul,1992
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 2
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 3
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 5
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 2
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 0
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 0
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 0
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 3
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 0
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 0
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 3
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 2
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 0
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 0
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 3
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 4
19 Estetik farkındalık gösterme 4
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 39
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.56
Dersin AKTS Kredisi: 2