Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dokuma Tasarımı 2

Dersin Kodu : TT 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Belirli bir temaya bağlı kalarak hikaye panosu hazırlama
Çeşitli renklendirme yöntemleri ile oluşturduğu renk ve örgü efektlerini dokumaya uyarlayabilmesi
Tek katlı kumaş yapıları ile dokuma tasarımı yapabilme ve uygulayabilme
Tasarım sürecini ve tasarımlarını savunabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin dokuma tasarımında kullanılan renk ve örgü efektlerini öğrenerek dokuma yüzey araştırmaları yapması sağlanır. Çizgi, piye de pul , kazayağı örgüleri kullanılarak belirli bir temaya bağlı olarak tasarım yapılır. Renk ve örgü efektleri kullanılarak belirli bir amaca uygun kumaş dokuma uygulamaları ve tasarım süreci kavranır.

Dersin İçeriği : Renk ve örgü efektlerinin anlatımı ile birlikte öğrencilerin belirledikleri temalara bağlı olarak eskiz yapmaları sağlanır. Eskiz hazırlama aşamasının ardından malzeme, sıklık, tahar-armür gibi teknik faktörler belirlenir ve dokuma uygulamaları sağlanır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dokuma Tasarım Atölyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 renk örgü efektleri hakkında genel bilgiler anlatım
2 ödev kontrolü, renk-örgü efekti örnekleri 10 renk-örgü efekti tasarımı gösterim, anlatım
3 tema araştırmaları ve hikaye panolarının incelenmesi tema araştırması tartışma, sunum
4 eskiz tasarımı tema araştırması tartışma, sunum
5 eskiz tasarımı malzeme araştırmaları tartışma, sunum
6 eskiz seçimi ve dokuma uygulamaları malzeme araştırmaları tartışma, sunum, gösterim
7 dokuma uygulamaları dokuma denemeleri tartışma, sunum, gösterim
8 vize sunum paftası hazırlama değerlendirme
9 belirli bir amaca yönelik tek katlı kumaş tasarımı anlatım
10 tema araştırması, hikaye panosu değerlendirmeleri tema araştırması,bilgisayar destekli tasarım programında hikaye panosu hazırlama anlatım, tartışma
11 tema araştırması, hikaye panosu değerlendirmeleri tema araştırması,bilgisayar destekli tasarım programında hikaye panosu hazırlama anlatım, tartışma
12 renk skalası belirleme, eskiz hazırlama çeşitli renklendirme yöntemleri ile eskiz çizimi değerlendirme, anlatım, gösterim
13 dokuma için eskiz seçimi çeşitli renklendirme yöntemleri ile eskiz çizimi değerlendirme, anlatım, gösterim
14 dokuma uygulamaları malzeme araştırması değerlendirme, anlatım, gösterim, tartışma
15 dokuma uygulamaları teknik parametrelerin tespiti değerlendirme, anlatım, gösterim, tartışma
16/17 final sınavı proje sunumu değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Weaving A Handbook of the Fiber Art , Shirley E. HELD,, Lehigh Press Lithographers , New Jersey, 1978
 Dokuma Tekniği I, II , Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık ,Ankara, 1987.
 Dokuma Tekniği ve Sanatı I, II, Güngör Başer , Cilt I, Punto Yayıncılık Ltd.Şti, İzmir, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 1
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 2
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 2
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 3
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 1
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 4
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 2
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 2
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 4
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 3
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 1
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 2
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 1
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 2
19 Estetik farkındalık gösterme 5
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6