|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dokuma Tasarımı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Belirli bir temaya bağlı kalarak hikaye panosu hazırlama Çeşitli renklendirme yöntemleri ile oluşturduğu renk ve örgü efektlerini dokumaya uyarlayabilmesi Tek katlı kumaş yapıları ile dokuma tasarımı yapabilme ve uygulayabilme Tasarım sürecini ve tasarımlarını savunabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin dokuma tasarımında kullanılan renk ve örgü efektlerini öğrenerek dokuma yüzey araştırmaları yapması sağlanır. Çizgi, piye de pul , kazayağı örgüleri kullanılarak belirli bir temaya bağlı olarak tasarım yapılır. Renk ve örgü efektleri kullanılarak belirli bir amaca uygun kumaş dokuma uygulamaları ve tasarım süreci kavranır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Renk ve örgü efektlerinin anlatımı ile birlikte öğrencilerin belirledikleri temalara bağlı olarak eskiz yapmaları sağlanır. Eskiz hazırlama aşamasının ardından malzeme, sıklık, tahar-armür gibi teknik faktörler belirlenir ve dokuma uygulamaları sağlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dokuma Tasarım Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
renk örgü efektleri hakkında genel bilgiler |
|
anlatım |
|
2 |
ödev kontrolü, renk-örgü efekti örnekleri |
10 renk-örgü efekti tasarımı |
gösterim, anlatım |
|
3 |
tema araştırmaları ve hikaye panolarının incelenmesi |
tema araştırması |
tartışma, sunum |
|
4 |
eskiz tasarımı |
tema araştırması |
tartışma, sunum |
|
5 |
eskiz tasarımı |
malzeme araştırmaları |
tartışma, sunum |
|
6 |
eskiz seçimi ve dokuma uygulamaları |
malzeme araştırmaları |
tartışma, sunum, gösterim |
|
7 |
dokuma uygulamaları |
dokuma denemeleri |
tartışma, sunum, gösterim |
|
8 |
vize |
sunum paftası hazırlama |
değerlendirme |
|
9 |
belirli bir amaca yönelik tek katlı kumaş tasarımı |
|
anlatım |
|
10 |
tema araştırması, hikaye panosu değerlendirmeleri |
tema araştırması,bilgisayar destekli tasarım programında hikaye panosu hazırlama |
anlatım, tartışma |
|
11 |
tema araştırması, hikaye panosu değerlendirmeleri |
tema araştırması,bilgisayar destekli tasarım programında hikaye panosu hazırlama |
anlatım, tartışma |
|
12 |
renk skalası belirleme, eskiz hazırlama |
çeşitli renklendirme yöntemleri ile eskiz çizimi |
değerlendirme, anlatım, gösterim |
|
13 |
dokuma için eskiz seçimi |
çeşitli renklendirme yöntemleri ile eskiz çizimi |
değerlendirme, anlatım, gösterim |
|
14 |
dokuma uygulamaları |
malzeme araştırması |
değerlendirme, anlatım, gösterim, tartışma |
|
15 |
dokuma uygulamaları |
teknik parametrelerin tespiti |
değerlendirme, anlatım, gösterim, tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
proje sunumu |
değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Weaving A Handbook of the Fiber Art , Shirley E. HELD,, Lehigh Press Lithographers , New Jersey, 1978
Dokuma Tekniği I, II , Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık ,Ankara, 1987.
Dokuma Tekniği ve Sanatı I, II, Güngör Başer , Cilt I, Punto Yayıncılık Ltd.Şti, İzmir, 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
1 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
2 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
2 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
3 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
1 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
2 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
2 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
3 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
1 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
2 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
2 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
1 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
2 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
2 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|