|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Sanat Eğitimi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 130 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZLEM USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Plastik sanatların temel elemanlarını ve ilkelerini bilir ve uygulamalar yapar. Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar. Görsel sanat çalışmalarını değerlendirebilir ve çözümlemeye çalışır. Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur. Tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretebilir. Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Plastik Sanatlardaki temel değerklere ilişkin ilkelerin, öğelerin öğetilmesi ve yaratıcı araştırmalarla pekiştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar gerçekleştirilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Tasarım Bölümü Tekstil Atölyesi 1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik Resim (Örn: Daire) Tasarımın İlkeleri Ve Öğelerine Giriş; Renge Giriş, Renk Kuramları; Temel Perspektif Bilgisi Ve Küp Etüdü |
malzeme araştırması yapılmalı |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, |
|
2 |
Renk Çemberi. Renk ve 12 Tonlu Renk Çemberi (Pigment Ve Işık Renkleri) |
Renk Araştırmaları |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, |
|
3 |
Renk Skalası. Renk Çemberi ve Renk Kontrastlıkları; Kübik Ve Silindirik İki Objeden Oluşan Düzenek Etüdü |
Renk Araştırmaları |
araştırma, uygulama, |
|
4 |
Doku; Açik-Koyu Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü |
çizim ve boyama çalışmaları |
anlatım ve uygulama |
|
5 |
Desen, Stilize, Kompozisyon: Sıcak-Soğuk Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü |
Ödev:soyut desen çalışmaları |
anlatım ve uygulama |
|
6 |
Desen, Stilize, Kompozisyon: Renk Harmonisi; Modle Ve Ton |
soyut desen çalışmaları |
çizim, araştırma, boyama, eleştri. |
|
7 |
Serbest Yüzey Düzenleme. Rengi tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanma. Armoniye ait renkli grileri uygulama. |
soyut desen çalışmaları |
çizim, araştırma, boyama, eleştri. |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vize |
Vize |
|
9 |
Natürmort konulu düzenekten özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. |
Ödev : Natürmort çalışması - 30X50cm. Kağıt |
çizim, araştırma, boyama, eleştri. |
|
10 |
Harf ile Yüzey Düzenleme. Kağıt üzerine yatay - dikey, form - fon, dolu - boş alan, ağırlık, yön ve dengeyi dikkate alarak kompozisyon kurma. Armoniyi belirleme. |
yok |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, |
|
11 |
Objeden Yorum Etüdü. özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. |
soyut desen çalışmaları |
Sunum, Teorik anlatım, çizim, araştırma, uygulama, |
|
12 |
Geometrik formlarla düzen kurma; belirlenmiş sayıda kare, dikdörtgen, daire, üçgen formları; yatay - dikey, diyagonal ilişki içinde, 35x50 boyutlarında bristole 15x15 lik iki kare alana düzenleme |
Renk Araştırmaları |
çizim, araştırma, boyama, eleştri. |
|
13 |
Üç Boyutlu Biçimlendirme. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi |
malzeme araştırması yapılmalı |
anlatım ve uygulama |
|
14 |
Üç Boyutlu Biçimlendirme, proje çalışması. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi |
yok |
anlatım ve uygulama |
|
15 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
16/17 |
Final |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ODABAŞI, Hatice. (2002) Grafikte Temel Tasarım. Yorum Sanat Yayınları.Cem Ofset A.Ş. İstanbul.
GÖKAYDIN, nevide. (2002) Temel Sanat Eğitimi. M.E.B yayınları ISBN : 975-11-2191-4)Ankara.
ÖZTUNA, H.Yakup. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık. ISBN: 978-9944-172-15-8. İstanbul.
DELİDUMAN, Canan ve Berna İSTİFOĞLU (2006). Temel Sanat Eğitimi. Kalıpsan Ltd. Şti. ISBN: 9944-991-11-2. Ankara.
MAY, Rollo.( 2003). Yaratma Cesareti (çeviren: Alper Oysal) Metis Yayınları. ISBN 975-342-190-7. , İstanbul .
MAY, Rollo.( 2003). Yaratma Cesareti (çeviren: Alper Oysal) Metis Yayınları. ISBN 975-342-190-7. , İstanbul .
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
3 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
4 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
5 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
4 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
8 |
104 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 168 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|