Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri toplar Literatür bilgisini derste öğendikleriyle analiy eder ve derler Öğrenciler bilgilerini sistematik olarak sınıflar ve analiz eder. Öğrenciler sunumlaını sunum tekniğine gore hazırlarlar Öğrenciler derledikleri bilgileri etkili bir şekilde sunarlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin araştırma alanlarıyla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toplaması, analiz edilmesi, derlemesi ve dinleyicilere etkili bir şekilde sunulması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Alanıyla ilgili bilgilerin araştırılması |
Araştırma |
|
2 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
3 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
4 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
5 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
6 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
7 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
8 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
9 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
10 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
11 |
Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi |
Kitap ve literature okunması |
Literatür taraması |
|
12 |
Ödev |
Kitap ve literatür okunması |
Yüz-yüze tartışma |
|
13 |
Analiz etmek, sınıflandırmak ve bilgilerin kontrol edilmesi |
seminer örnekleri ve bilimsel yazılar |
Literatür taraması |
|
14 |
Analiz etmek, sınıflandırmak ve bilgilerin kontrol edilmesi |
seminer örnekleri ve bilimsel yazılar |
Literatür taraması |
|
15 |
Sunum hazırlama |
Seminer örnekleri inceleme |
İnceleme |
|
16/17 |
Sunum yapmak |
sunum hazırlıkları |
sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
2 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
3 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
5 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
4 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
3 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
4 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
3 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
3 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|