Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHMET HİLMİ YÜCEL Prof.Dr. BEHİCE DURGUN Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ Prof.Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenme gereksinimleri ve kaynaklarını belirleyerek etkin olarak kullanır. Sunduğu konuyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. Konusuyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları sözlü ve görsel olarak aktarr Etkili iletişim kurar Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
2 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
3 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
4 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
5 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
6 |
Literatür değerlendirilmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
7 |
Literatür değerlendirilmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
8 |
Literatür değerlendirilmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
9 |
Literatür değerlendirilmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
10 |
Seminer raporunun hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
11 |
Seminer raporunun hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
12 |
Seminer raporunun hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
13 |
Seminerin sunum için hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Sunum hazırlama |
|
14 |
Seminerin sunum için hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Sunum hazırlama |
|
15 |
Seminerin sunum için hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Sunum hazırlama |
|
16/17 |
Seminer sunumu |
Bireysel çalışma |
Sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
4 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
5 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
5 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
5 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
4 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
0 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
0 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
0 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
0 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
0 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
0 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
0 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
5 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
5 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
0 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
0 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|