Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim (Tenis) 1

Dersin Kodu : AB 122

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SÜLEYMAN KAZIM VARDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Midi ve Maksi tenisi tanır ve kullanım özelliklerini bilir
Vole tekniğini bilir ve kullanır
Smaç tekniğini bilir ve kullanır
Öğrenilen tekniklerin müsabaka esnasında taktiksel olarak kullanımını kavrar ve uygulatabilir
Çiftler müsabakası özelliklerini bilir.
ITN Testinin özelliklerini bilir ve sporculara uygulayabilir
Elle ve raketle top besleme gelişir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tenisin eğitsel yöntem geçmişinden, güncel kurallar, teknik ve taktik yapısından yararlanarak, yeni başlayanlara top beslemesi ile tekniğin öğretilmesini ve antrene edilmesini sağlamanın yanında tekler ve çiftler oyun stratejilerini, smaç ve vole aynı zamanda ITN testini mesleki alanında etkin kullanan antrenör modeli oluşturmak

Dersin İçeriği : Bu ders midi, maksi tenis, servis karşılama, vole ve smaç ayrıca oyun stratejileri ile itn testini içermektedir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Besyo derslikleri ve tenis kortları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Midi Tenis Kaynak araştırması ve inceleme Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
2 Maksi Tenis Kaynak araştırması ve inceleme Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
3 Servis Karşılama Serbest çalışma Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme
4 Servis Karşılama Duruş ve bekleme sonrası reaksiyon ve yerini alma çalışmaları Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
5 Vole Teknikleri Duvarda top düşürmeden alçak ve yüksek top çalışmaları Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
6 Vole Teknikleri Filede vole çalışması Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
7 Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı Serbest antrenman maçı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
8 Vize Konu tekrarları Uygulama
9 Smaç Teknikleri Serbest çalışma Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
10 Smaç Teknikleri Yürüyüş hızında hareketle smaç çalışmaları Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
11 Öğrenilen Tekniklerin Oyun İçerisinde Kullanımı Serbest antrenman maçı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
12 Tekler Ve Çiftler Oyun Stratejileri Serbest antrenman maçı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
13 Itn Testi Kaynak tarama Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
14 Itn Testi Itn testi tekrarı Anlatım, uygulama-alıştırma, gösterme, takım gurup çalışması
15 Itn Testi Konuların genel tekrarı Uygulama+Teorik
16/17 Final sınavı Konuların genel tekrarı Uygulama+Teorik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002
 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları
 TTF. İler Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 3
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 2
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 1
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 2
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6