|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim ( Voleybol) 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 116 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. EREN ULUÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tüm teknikleri müsabaka ortamında uygular. Temel tekniklerin öğretiminde gerekli iletişim becerilerine sahip olur. Voleybolda Oyununun temel savunma tekniklerini uygular. Voleybolda Oyununun temel savunma tekniklerini uygular. Voleybolda oyununun temel hücum tekniklerini uygular. Voleybolda oyununun tanımını, tarihçesini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Voleybol sporunun temel teknik ve becerilerin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Voleybol oyunu genel karakteristikleri, Voleybol oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Servis tekniğinin öğretimi, Manşet tekniğinin öğretimi, Parmak pası tekniği öğretimi, Servis-servis karşılama ve pas tekniklerinin birlikte uygulanması, Smaç tekniği öğretimi, Pasör özellikleri ve pas çeşitleri, İkili girişler ve smaç uygulaması (çapraz, Romen, asansör), Blok tekniğinin öğretimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Besyo Derslikleri. Sabancı Spor Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Voleybol oyunu genel karakteristikleri |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
2 |
Voleybol oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişmi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
3 |
Çağdaş voleybol saha ölçüleri ve oyun kuralları |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
4 |
Temel duruş çeşitleri |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
5 |
Servis tekniğinin öğretimi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
6 |
Manşet tekniğinin öğretimi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
7 |
Manşet tekniğinin öğretimi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Servis-servis karşılama ve pas tekniklerinin birlikte uygulanması
|
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
10 |
Smaç tekniği öğretimi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
11 |
Pasör özellikleri ve pas çeşitleri |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
12 |
İkili girişler ve smaç uygulaması (çapraz, Romen, asansör) |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
13 |
Blok tekniğinin öğretimi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
14 |
Blok tekniğinin öğretimi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
15 |
Blok tekniğinin öğretimi |
Isınma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav hazırlığı |
Yazlı ve uygulamalı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Voleybol Teknik .Mehmet Vurat. Ankara-2000.
Coach Manuel I – II – III , Canadian Volleyball Federation.
Modern Voleybolda Teknik ve Taktik . Reşit Yücesoy. Ankara-1987
Modern Voleybol. Oktay Orkunoğlu. Ankara-1983
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
5 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|