Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim ( Basketbol) 2

Dersin Kodu : AB 106

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERCAN YELDAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Basketbol ile ilgili temel kavramları açıklayacaktır
toplu ve topsuz oyun tekniklerini planlayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması

Dersin İçeriği : Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : saha ve desrlik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel teknik:Savunmada satnce kayma adımı öne, geriye, yana Isınma Uygulamalı Anlatım
2 Temel teknik:Oyuncuyu savunma topu almış sürmemiş oyuncu, cut eden oyuncu Isınma Uygulamalı Anlatım
3 Temel teknik:Oyuncuyu savunma topu süren oyuncu,topu sürmüş tutmuş Isınma Uygulamalı Anlatım
4 Temel teknik:Top tarafı Topsuz taraf,açık kapalı duruş topa göre Isınma Uygulamalı Anlatım
5 Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma Isınma Uygulamalı Anlatım
6 Temel teknik:Gurd,forvet,uzun oyuncuya savunma nasıl yapılır Isınma Uygulamalı Anlatım
7 Temel teknik:1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri Isınma Uygulamalı Anlatım
8 ARA SINAV ARA SINAV ARA SINAV
9 Temel teknik:1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri Isınma Uygulamalı Anlatım
10 Ön taktik:perdeleme ve devrilme hareketi Isınma Uygulamalı Anlatım
11 Ön taktik:perdeleme ve devrilme hareketive ,devrilme çeşitleri Isınma Uygulamalı Anlatım
12 Ön taktik:Hızlı hucüm,ilk pas ve çıkış çeşitleri Isınma Uygulamalı Anlatım
13 Ön taktik:Hızlı hucüm ,sahaya yayılış koşu koridorları,topun geldigi yer Isınma Uygulamalı Anlatım
14 Genel tekrar ve Değerlendirme Isınma Uygulamalı Anlatım
15 Genel tekrar ve Değerlendirme Isınma Uygulamalı Anlatım
16/17 YARI YIL SONU SINAVI YARI YIL SONU SINAVI Uygulamalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1)-Şen.C Basketbol Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2)-Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-KondisyonNobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbolun temel ilkeleri Mattek Matbacılık ANKARA 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991 1)-Şen.C Basketbol Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2)-Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-KondisyonNobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbolun temel ilkeleri Mattek Matbacılık ANKARA 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 5
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 2
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6