Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim ( Aletli Cimnastik) 2

Dersin Kodu : AB 102

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Öğr.Gör. MURAT SANRI

Dersin Öğrenme Kazanımları : CİMNASTİK SPORUNUN TANIMINI VE TARİHÇESİNİ KAVRAYABİLME
TEMEL BECERİLERİ YAPABİLMEK ALETLERİN KULLANIM ALANLARINI VE ÖLÇÜLERİNİ KAVRAYABİLME
ALETLERLE İLGİLİ TEMEL HAREKETLERİ YAPABİLME

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AB 102 Temel Eğitim ( Aletli Cimnastik) 2

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : CİMNASTİKTE YER ALAN TEMEL BECERİYE YÖNELİK ALIŞTIRMALARI YAPMA,BU BECERİLERİ GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE UYGULAMA VE BECERİLERLE İLGİLİ PROGRAMLAR OLUŞTURMALRINI SAĞLAYARAK ANTRENÖRLÜĞE HAZIRLAYABİLME

Dersin İçeriği : TEMEL BECERİLERİ UYGULAYABİLME

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : CİMNASTİK SALONU


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel bilgiler,cimnastikte ısınma yer takla amut çeşitleri uygulama Sunuş yoluyla öğretim
2 Amut takla bağlantıları,çember barfiks, tutuş çeşitleri salınım denge paralel uygulama Sunuş yoluyla öğretim
3 Amut takla çember bağlantılarıerişmek amut çalışmaları.kartvil çalışması kipe. uygulama Sunuş yoluyla öğretim
4 Amut takla çember bağlantılarıerişmek amut çalışmaları.kartvil çalışması kipe. uygulama Gösteri yoluyla öğretim
5 Überschlak çalışması denge duruşları basit çıkışlar bitiriş ve dönüşler. Sallantılar uygulama Gösteri yoluyla öğretim
6 Kız paraleli paralel atlama masası barfiks. uygulama Sunuş yoluyla öğretim
7 Kız paraleli paralel atlama masası barfiks uygulama Gösteri yoluyla öğretim
8 vize sınavı uygulama Gösteri yoluyla öğretim
9 Öğrenilmiş hareketlerin tekrarıflik filak ön çalışmaları kulplu beygir. Kız pareleli uygulama Gösteri yoluyla öğretim
10 Tüm aletlerde öğrenilen hareketlerin tekrarı. uygulama Gösteri yoluyla öğretim
11 Yer aleti , Kulplu beygir, denge, halka. uygulama Gösteri yoluyla öğretim
12 Yer aleti Kulplu beygir, denge, halka. uygulama Gösteri yoluyla öğretim
13 Yer aleti Kulplu beygir, denge, halka. uygulama Gösteri yoluyla öğretim
14 Tüm aletlerde tekrar çalışmalar. Bağlantıların tekrarı uygulama Gösteri yoluyla öğretim
15 Tüm aletlerde tekrar çalışmalar. Bağlantıların tekrarı uygulama Gösteri yoluyla öğretim
16/17 FİNAL FİNAL FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cimnastik Federasyonu Dergileri Ankara, Murat Sanrı Sezgi Köseoğlu Aletli Cimnastikte Bayan ve Erkekler için Yer aleti Baki Yayımevi 2000 Adana, Murat Sanrı Sezgi Köseoğlu Atlama beygiri Baki Yayımevi 2000 Adana
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6