Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim ( Aletli Cimnastik) 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ Öğr.Gör. MURAT SANRI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
CİMNASTİK SPORUNUN TANIMINI VE TARİHÇESİNİ KAVRAYABİLME TEMEL BECERİLERİ YAPABİLMEK ALETLERİN KULLANIM ALANLARINI VE ÖLÇÜLERİNİ KAVRAYABİLME ALETLERLE İLGİLİ TEMEL HAREKETLERİ YAPABİLME
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AB 102 Temel Eğitim ( Aletli Cimnastik) 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
CİMNASTİKTE YER ALAN TEMEL BECERİYE YÖNELİK ALIŞTIRMALARI YAPMA,BU BECERİLERİ GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE UYGULAMA VE BECERİLERLE İLGİLİ PROGRAMLAR OLUŞTURMALRINI SAĞLAYARAK ANTRENÖRLÜĞE HAZIRLAYABİLME
|
|
Dersin İçeriği |
: |
TEMEL BECERİLERİ UYGULAYABİLME |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
CİMNASTİK SALONU |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel bilgiler,cimnastikte ısınma yer takla amut çeşitleri |
uygulama |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
2 |
Amut takla bağlantıları,çember barfiks, tutuş çeşitleri salınım denge paralel |
uygulama |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
3 |
Amut takla çember bağlantılarıerişmek amut çalışmaları.kartvil çalışması kipe. |
uygulama |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
4 |
Amut takla çember bağlantılarıerişmek amut çalışmaları.kartvil çalışması kipe. |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
5 |
Überschlak çalışması denge duruşları basit çıkışlar bitiriş ve dönüşler. Sallantılar |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
6 |
Kız paraleli paralel atlama masası barfiks. |
uygulama |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
7 |
Kız paraleli paralel atlama masası barfiks |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
8 |
vize sınavı |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
9 |
Öğrenilmiş hareketlerin tekrarıflik filak ön çalışmaları kulplu beygir. Kız pareleli |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
10 |
Tüm aletlerde öğrenilen hareketlerin tekrarı. |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
11 |
Yer aleti , Kulplu beygir, denge, halka. |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
12 |
Yer aleti Kulplu beygir, denge, halka. |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
13 |
Yer aleti Kulplu beygir, denge, halka. |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
14 |
Tüm aletlerde tekrar çalışmalar. Bağlantıların tekrarı |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
15 |
Tüm aletlerde tekrar çalışmalar. Bağlantıların tekrarı |
uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
16/17 |
FİNAL |
FİNAL |
FİNAL |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|