Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERGİN ŞİNGİRİK Prof.Dr. SERPİL ÖNDER Prof.Dr. FAZİLET AKSU Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ Prof.Dr. NACİYE YAKTUBAY DÖNDAŞ Doç.Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ Doç.Dr. EDA KUMCU KARABAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güncel farmalolojik bilgilere ulaşma yollarını bilir.
Güncel bilgiler temelinde yeni bilgiye ulaşma için çalışma konusu kurgular.
Laboratuvarda yeni bilgilere ulaşmak için deney yapabilir Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir Elde ettiği bulguları bilimsel temelde yorumlayabilir Sonuçlarını bilimsel bir metin haline getirir Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin bilimsel bir çalışmayı planlama, tek başına yapabilme becerisini kazandırma, sonuçlarını değerlendirme ve bilimsel bir metin haline getirebilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Farmakoloji ile ilgili güncel bilgilere ulaşma yolları, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştıma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası ve laboratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güncel farmakolojik bilimler ile ilgili bilgileri tarama |
Farmakoloji ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
2 |
Hipotez oluşturma |
Farmakoloji ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
3 |
Tezi planlama ve yazma |
Başarılı tezleri ve araştırma makalelerini inceleme |
İnceleme |
|
4 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
5 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
6 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
7 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
8 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
9 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
10 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
11 |
Deney yapma |
Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
12 |
Bulguları değerlendirme |
istatiksel metodları inceleme ve uygulama |
Uygulama ve araştırma |
|
13 |
Bulguları değerlendirme |
istatiksel metodları inceleme ve uygulama |
Uygulama ve araştırma |
|
14 |
sonuçları tartışma |
Literatür bilgileri ile karşılaştırma |
İnceleme |
|
15 |
Tezi yazma |
Başarılı tezleri ve araştırma makalelerini inceleme |
Araştırma |
|
16/17 |
Tezin sunulması ve savunması |
Sonuçların ve genel bilgilerin gözden geçirilmesi |
Gözden geçirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
4 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|