Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Lisans Tezi (Z)

Dersin Kodu : FAR-730

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 25

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERGİN ŞİNGİRİK
Prof.Dr. SERPİL ÖNDER
Prof.Dr. FAZİLET AKSU
Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER
Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN
Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ
Prof.Dr. NACİYE YAKTUBAY DÖNDAŞ
Doç.Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ
Doç.Dr. EDA KUMCU KARABAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Güncel farmalolojik bilgilere ulaşma yollarını bilir.
Güncel bilgiler temelinde yeni bilgiye ulaşma için çalışma konusu kurgular.
Laboratuvarda yeni bilgilere ulaşmak için deney yapabilir
Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir
Elde ettiği bulguları bilimsel temelde yorumlayabilir
Sonuçlarını bilimsel bir metin haline getirir
Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin bilimsel bir çalışmayı planlama, tek başına yapabilme becerisini kazandırma, sonuçlarını değerlendirme ve bilimsel bir metin haline getirebilme

Dersin İçeriği : Farmakoloji ile ilgili güncel bilgilere ulaşma yolları, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştıma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası ve laboratuvarlar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Güncel farmakolojik bilimler ile ilgili bilgileri tarama Farmakoloji ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Araştırma
2 Hipotez oluşturma Farmakoloji ile ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Araştırma
3 Tezi planlama ve yazma Başarılı tezleri ve araştırma makalelerini inceleme İnceleme
4 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
5 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
6 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
7 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
8 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
9 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
10 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
11 Deney yapma Laboratuvar aletlerini hazırlama ve kullanma Uygulama ve araştırma
12 Bulguları değerlendirme istatiksel metodları inceleme ve uygulama Uygulama ve araştırma
13 Bulguları değerlendirme istatiksel metodları inceleme ve uygulama Uygulama ve araştırma
14 sonuçları tartışma Literatür bilgileri ile karşılaştırma İnceleme
15 Tezi yazma Başarılı tezleri ve araştırma makalelerini inceleme Araştırma
16/17 Tezin sunulması ve savunması Sonuçların ve genel bilgilerin gözden geçirilmesi Gözden geçirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji-Oğuz KAYAALP
 Katzung and Trevor’s Pharmacology
 Goodman &Gilman´s The Pharmacological Basis of Therapeutics
 Bütün ilgili bilimsel kaynaklar ve makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. 4
2 Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur 5
3 Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. 5
4 Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir 5
5 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur 5
6 Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur 5
7 Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. 4
8 Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. 4
9 İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur 5
10 Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. 5
11 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. 5
12 Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. 4
13 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur 4
14 Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 20 300
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 20 300
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 630
Toplam İş Yükü / 25 (s): 25.2
Dersin AKTS Kredisi: 25