Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Dersi (Z)

Dersin Kodu : FAR-715

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERGİN ŞİNGİRİK
Prof.Dr. SERPİL ÖNDER
Prof.Dr. FAZİLET AKSU
Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER
Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN
Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ
Prof.Dr. NACİYE YAKTUBAY DÖNDAŞ
Doç.Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ
Doç.Dr. EDA KUMCU KARABAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur
Tez konusu hakkında ilgili bilgileri elde eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu seminerin amacı öğrencin tez öncesi çalışma konusu üzerinde bir ön araştırma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Araştırılan konu ile ilgili literatürlerin taranarak bir derleme halinde sunulması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer hazırlama tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması interaktif tartışma
2 Seminer hazırlama tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması interaktif tartışma
3 Seminer konusunun seçilmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma
4 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma
5 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma
6 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma
7 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma
8 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma
9 Seminerin hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma ve sunum
10 Seminerin hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma ve sunum
11 Seminerin hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma ve sunum
12 Seminerin hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma ve sunum
13 Seminerin hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma ve sunum
14 Seminerin hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma ve sunum
15 Seminerin hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması interaktif tartışma ve sunum
16/17 Seminerin sunumu seminer odasını hazırlama interaktif tartışma ve sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Goodman &Gilman´s The Pharmacological Basis of Therapeutics
 Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji-Oğuz KAYAALP
 Literatürler
  Katzung and Trevor’s Pharmacology
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. 2
2 Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur 3
3 Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. 3
4 Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir 0
5 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur 5
6 Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur 5
7 Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. 2
8 Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. 2
9 İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur 0
10 Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. 1
11 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. 5
12 Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. 1
13 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur 2
14 Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3