Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
FİZ-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK Prof.Dr. AYŞE DOĞAN Prof.Dr. ŞEREF ERDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. UĞUR SEÇİL BİNOKAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güncel fizyololojik bilgilere ulaşma yollarını bilir. Güncel bilgiler temelinde yeni bilgiye ulaşma için çalışma konusu kurgular. Laboratuvarda yeni bilgilere ulaşmak için deney yapabilir. Güvenilir bulgular elde eder. Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir. Elde ettiği bulguları bilimsel temelde yorumlayabilir. Sonuçlarını bilimsel bir metin haline getirir. Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin bilimsel bir çalışmayı planlama, tek başına yapabilme becerisini kazandırma, sonuçlarını değerlendirme ve bilimsel bir metin haline getirebilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizyoloji ile ilgili güncel bilgilere ulaşma yolları, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştıma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tıp Fakültesi, Fizyoloji Anabilim Dalı Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güncel fizyolojik bilimler ile ilgili bilgileri tarama. |
Fizyolojik biilmler ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
2 |
Güncel fizyolojik bilimler ile ilgili bilgileri tarama. |
Fizyolojik biilmler ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
3 |
Hipotez oluşturma |
Fizyolojik biilmler ilgili kitapları okuma ve literatür tarama |
Araştırma |
|
4 |
Tez çalışmasını planlama ve yazma |
Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme |
Araştırma |
|
5 |
Tez çalışmasını planlama ve yazma |
Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme |
Araştırma |
|
6 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
7 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
8 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
9 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
10 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
11 |
Deney yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma |
Uygulama ve araştırma |
|
12 |
Bulguları değerlendirme |
İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama |
Araştırma ve uygulama |
|
13 |
Bulguları değerlendirme |
İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama |
Araştırma ve uygulama |
|
14 |
Sonuçları yorumlama |
Literatür bilgileri ile karşılaştırma |
Araştırma |
|
15 |
Tez yazımı |
Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
16/17 |
Tez sunumu ve savunması |
Genel bilgileri ve sonuçlarını gözden geçirme |
Gözden geçirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak |
5 |
|
3 |
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek |
5 |
|
4 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
5 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek |
5 |
|
6 |
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
7 |
Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme |
5 |
|
8 |
Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme |
5 |
|
9 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme |
5 |
|
10 |
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme |
5 |
|
11 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme |
5 |
|
12 |
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|