Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Dersi (Z)

Dersin Kodu : FİZ-715

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK
Prof.Dr. AYŞE DOĞAN
Prof.Dr. ŞEREF ERDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. UĞUR SEÇİL BİNOKAY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanı ile ilgili son literatür bilgilerine ulaşır
Literatür ile kitap bilgilerini derler ve analiz eder.
Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflar
Sunumunu sunum tekniklerini göre hazırlar
Derlediği bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin çalışacakları alanla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toparlayarak sistematik bir yaklaşımla dinleyicilere etkili aktarabilmesi.

Dersin İçeriği : İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tıp Fakültesi, Fizyoloji Anabilim Dalı Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer konusunu belirleme İlgi alanı ile ilgili bilgileri tarama Araştırma
2 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
3 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
4 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
5 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
6 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
7 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
8 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
9 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
10 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
11 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
12 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
13 Topladığı bilgileri analiz etme ve sistematik şekilde sınıflandırma Örnek seminer veya bilimsel metinleri inceleme Tarama
14 Topladığı bilgileri analiz etme ve sistematik şekilde sınıflandırma Örnek seminer veya bilimsel metinleri inceleme Tarama
15 Hazırladığı bilgileri sunum şekline getirme seminer örneklerini inceleme İnceleme
16/17 Sunum Sunum provası Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Alanı ile ilgili tüm kitaplar ve konu ile ilgili literatür


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak 4
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak 5
3 Güvenilir bilgiye ulaşabilmek 5
4 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 5
5 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek 5
6 Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 3
7 Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme 0
8 Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme 5
9 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme 3
10 Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme 1
11 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme 1
12 Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 1 15
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3