|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hemşirelikte Öğretim 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
HML315 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SENGÜL LALE OKUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sağlığın tanımı ve sağlık çeşitleri. Sağlığı etkileyen faktörler. Eğitim-öğretim. Eğitim tipleri. Formal eğitim. İnformal eğitim. Örgün eğitim. Yaygın eğitim. Hizmet içi eğitim. Öğrenme için uygun ortam oluşturma. Grup eğitimi. Grup yaşantısının evreleri. Öğretim kuramları. Sağlık eğitiminde bireyin öğrenme yolları. Öğrenme sitilleri. Sağlık eğitiminde hedefler. Sağlık eğitiminde yaklaşımlar. Sağlık eğitiminde etik. Sağlığı geliştirme. Sağlık eğitiminde yeni yaklaşımlar. Sağlık eğitiminde sosyal pazarlama. Yetişkin eğitimi (Andragoji) Pedegoji (Çocuk eğitimi) Pedegoji ile andragoji arasındaki temel farklar. Eğitim yöntemleri. Etkili sunum teknikleri.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hemşirelerin, hizmet verecekleri insanlara ve meslektaşlarına etkili sağlık eğitimi sunmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim öğretim süreci.
Hemşirelik eğitimi özellikleri.
Hemşire eğitici rol ve sorumlulukları.
Klinik uygulama ortamları.
Klinik uygulamalarda etik ilkeler.
Etkili ders sunumu hazırlama ilkeleri.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hemşirelikte öğretimin tanımı, amaç ve dersin içeriği. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
2 |
Öğretimle ilgili temel kavramlar. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
3 |
Eğitim- öğretim, öğrenme ve eğitim çeşitleri. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
4 |
Öğrenme için uygun ortam oluşturma. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
5 |
Hizmet içi eğitim. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
6 |
Grup eğitimi. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
7 |
Öğretim kuramları. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
9 |
Öğrenme sitilleri. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
10 |
Sağlık Eğitimi ve Sağlık Eğitiminde etik. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
11 |
Sağlık Eğitiminde yeni yaklaşımlar. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
12 |
Andragoji (Yetişkin eğitimi) ve Pedegoji (Çocuk eğitimi) |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
13 |
Eğitim yöntemleri. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
14 |
Eğitim yöntemleri /Uygulama. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
15 |
Etkili sunum teknikleri. |
okuma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı. |
okuma |
yazılı soru ve cevap |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hemşirelikte Öğretim. Cemil Sözen. Palme Yayıncılık. 2007.
Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nazlı Hacıalioğlu. Nobel Tıp Kitapevleri. 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
4 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
5 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
5 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
4 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
3 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
2 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
5 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
2 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
5 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
4 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
5 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
5 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
2 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|