Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hemşirelikte Öğretim 3

Dersin Kodu : HML315

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SENGÜL LALE OKUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sağlığın tanımı ve sağlık çeşitleri. Sağlığı etkileyen faktörler.
Eğitim-öğretim.
Eğitim tipleri. Formal eğitim. İnformal eğitim. Örgün eğitim. Yaygın eğitim. Hizmet içi eğitim.
Öğrenme için uygun ortam oluşturma.
Grup eğitimi. Grup yaşantısının evreleri.
Öğretim kuramları.
Sağlık eğitiminde bireyin öğrenme yolları.
Öğrenme sitilleri.
Sağlık eğitiminde hedefler. Sağlık eğitiminde yaklaşımlar.
Sağlık eğitiminde etik.
Sağlığı geliştirme.
Sağlık eğitiminde yeni yaklaşımlar.
Sağlık eğitiminde sosyal pazarlama.
Yetişkin eğitimi (Andragoji)
Pedegoji (Çocuk eğitimi)
Pedegoji ile andragoji arasındaki temel farklar.
Eğitim yöntemleri.
Etkili sunum teknikleri.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hemşirelerin, hizmet verecekleri insanlara ve meslektaşlarına etkili sağlık eğitimi sunmasıdır.

Dersin İçeriği : Eğitim öğretim süreci. Hemşirelik eğitimi özellikleri. Hemşire eğitici rol ve sorumlulukları. Klinik uygulama ortamları. Klinik uygulamalarda etik ilkeler. Etkili ders sunumu hazırlama ilkeleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hemşirelikte öğretimin tanımı, amaç ve dersin içeriği. okuma Anlatım, beyin fırtınası
2 Öğretimle ilgili temel kavramlar. okuma Anlatım, beyin fırtınası
3 Eğitim- öğretim, öğrenme ve eğitim çeşitleri. okuma Anlatım, beyin fırtınası
4 Öğrenme için uygun ortam oluşturma. okuma Anlatım, beyin fırtınası
5 Hizmet içi eğitim. okuma Anlatım, beyin fırtınası
6 Grup eğitimi. okuma Anlatım, beyin fırtınası
7 Öğretim kuramları. okuma Anlatım, beyin fırtınası
8 Ara sınav. okuma Anlatım, beyin fırtınası
9 Öğrenme sitilleri. okuma Anlatım, beyin fırtınası
10 Sağlık Eğitimi ve Sağlık Eğitiminde etik. okuma Anlatım, beyin fırtınası
11 Sağlık Eğitiminde yeni yaklaşımlar. okuma Anlatım, beyin fırtınası
12 Andragoji (Yetişkin eğitimi) ve Pedegoji (Çocuk eğitimi) okuma Anlatım, beyin fırtınası
13 Eğitim yöntemleri. okuma Anlatım, beyin fırtınası
14 Eğitim yöntemleri /Uygulama. okuma Anlatım, beyin fırtınası
15 Etkili sunum teknikleri. okuma Anlatım, beyin fırtınası
16/17 Final sınavı. okuma yazılı soru ve cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hemşirelikte Öğretim. Cemil Sözen. Palme Yayıncılık. 2007.
 Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nazlı Hacıalioğlu. Nobel Tıp Kitapevleri. 2012.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. 4
2 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
3 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 5
4 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar . 4
5 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. 5
6 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. 3
7 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. 2
8 Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. 5
9 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. 5
10 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
11 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
12 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. 2
14 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. 5
15 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. 4
16 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 5
17 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 5
18 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. 2
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 4
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2