|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği |
|
Dersin Kodu |
: |
HML413 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEVBAN ARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cerrahi hastasının bakımını bilir ve hastaya bütüncül bir yaklaşımla edindiği teorik bilgiler doğrultusunda vereceği bakımı gerçekleştirir Cerrahi hastasının kendi bakımını sağlayabilmesi için etkili bir eğitim ve danışmanlık yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HML117 Hemşirelik Esasları I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye mezuniyet öncesinde öğrendiği teorik bilgiyi uygulamaya aktarabilme yeteneği kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Cerrahi hastalarının vaka sunumlarını ve hemşirelik bakımlarını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Amfide zemin katta yürütülecek. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cerrahi hemşireliği ile ilgili kavramlar |
Yok |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
2 |
Ameliyat öncesi,sırası ve sonrası hasta bakım planlarının incelenmesi |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
3 |
Şoktaki hastanın bakım planı |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
4 |
Solunum sistemi cerrahisi geçiren vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
5 |
sindirim sistemi cerrahisi geçiren vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
6 |
beyin cerrahisi ile ilgili vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
7 |
kalp ve damar cerrahisi ile ilgili vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Okuma |
yazılı soru ve cevap |
|
9 |
meme cerrahisi ile ilgili vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
10 |
göz cerrahisi ile ilgili vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
11 |
kas-iskelet cerrahisi ile ilgili vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
12 |
KBB cerrahisi ile ilgili vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
13 |
endokrin sistem cerrahisi ile ilgili vaka sunumu |
Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama |
slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım |
|
14 |
Bütün vakaların tekrar tartışılması |
Bütün vakaların gözden geçirilmesi |
Tartışma |
|
15 |
Bütün vakaların tekrar tartışılması |
Bütün vakaların gözden geçirilmesi |
Tartışma |
|
16/17 |
Final |
okuma |
yazılı soru ve cevap |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Karadakovan A. Eti Aslan F. (2010) Dahili ve Cerrahi Haslıklarında Bakım. Nobel Tıp Kitabevi
Karadakovan A. Eti Aslan F. (2010) Dahili ve Cerrahi Haslıklarında Bakım. Nobel Tıp Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
4 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
5 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
0 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
4 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
4 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
5 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
0 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
3 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
5 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
5 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
4 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
4 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
0 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
5 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
7 |
98 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|