Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği

Dersin Kodu : HML413

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEVBAN ARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cerrahi hastasının bakımını bilir ve hastaya bütüncül bir yaklaşımla edindiği teorik bilgiler doğrultusunda vereceği bakımı gerçekleştirir
Cerrahi hastasının kendi bakımını sağlayabilmesi için etkili bir eğitim ve danışmanlık yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : HML117 Hemşirelik Esasları I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciye mezuniyet öncesinde öğrendiği teorik bilgiyi uygulamaya aktarabilme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Cerrahi hastalarının vaka sunumlarını ve hemşirelik bakımlarını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Amfide zemin katta yürütülecek.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cerrahi hemşireliği ile ilgili kavramlar Yok slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
2 Ameliyat öncesi,sırası ve sonrası hasta bakım planlarının incelenmesi Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
3 Şoktaki hastanın bakım planı Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
4 Solunum sistemi cerrahisi geçiren vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
5 sindirim sistemi cerrahisi geçiren vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
6 beyin cerrahisi ile ilgili vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
7 kalp ve damar cerrahisi ile ilgili vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
8 Ara sınav Okuma yazılı soru ve cevap
9 meme cerrahisi ile ilgili vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
10 göz cerrahisi ile ilgili vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
11 kas-iskelet cerrahisi ile ilgili vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
12 KBB cerrahisi ile ilgili vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
13 endokrin sistem cerrahisi ile ilgili vaka sunumu Hasta takibi yapma, anamnez alma ve grup olarak bakım planı hazırlama slayt gösterisi,soru-cevap,anlatım
14 Bütün vakaların tekrar tartışılması Bütün vakaların gözden geçirilmesi Tartışma
15 Bütün vakaların tekrar tartışılması Bütün vakaların gözden geçirilmesi Tartışma
16/17 Final okuma yazılı soru ve cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Karadakovan A. Eti Aslan F. (2010) Dahili ve Cerrahi Haslıklarında Bakım. Nobel Tıp Kitabevi
 Karadakovan A. Eti Aslan F. (2010) Dahili ve Cerrahi Haslıklarında Bakım. Nobel Tıp Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. 4
2 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
3 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 0
4 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar . 4
5 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. 4
6 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. 5
7 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. 4
8 Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. 0
9 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. 0
10 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
11 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
12 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. 5
14 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. 5
15 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. 4
16 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 4
17 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 0
18 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. 5
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 5
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 7 98
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6