Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çoçuk Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşireliği

Dersin Kodu : HML410

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞENAY ÇETİNKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci hemşirelere çocuk ve ailede büyüme ve gelişmeye yönelik uygun girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme ile birlikte, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme ve araştırma yeteneği kazandırmaktır.
Öğrencinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi için kendi eksikliklerine yönelik uygulamaları yapmasını sağlamaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenci hemşirelere çocuk ve ailede büyüme ve gelişmeye yönelik uygun girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme ile birlikte, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme ve araştırma yeteneği kazandırmaktır. Öğrencinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi için kendi eksikliklerine yönelik uygulamaları yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : 1. Hafta: Yenidoğan hastalığı olan aileye eğitim ve danışmanlık rolü 2. Hafta: Gelişme geriliği olan çocuk ve aileye eğitim rolü. 3. Hafta: İstismar ve İhmali uğramış aileye yaklaşım 4. Hafta: Akut hastalık döneminde çocuk ve aile 5. Hafta: Kronik bir hastalığı olan çocuk ve aileye eğitim-danışmanlık rolü 6. Hafta: Kronik bir hastalığı olan çocuk ve aileye eğitim-danışmanlık rolü 7. Hafta: Davranış problemi olan ergen ve aileye yaklaşım 8. Hafta: Arasınav 9. Hafta: Otistik çocuk ve ailesi 10.Hafta: Sosyal Pediatri konularının incelenmesi 11.Hasta: Bağışıklamada sağlık personelinin rolü 12. Hasta: Beslenme problem olan çocuk ve aileye eğitim rolü 13. Hasta: Cinsel yolla geçen hastalığı olan adolesan ve ailesi 14. Hafta: Adolesan gebelikleri önlemede sağlık personelinin rolü 15. Hafta: Pediatrik hastaya yaklaşım, tedavi prensipleri ve sağlık personelinin rolü 16. Hafta: Ders öğrenim amaçlarının değerlendirilmesi, tartışma ve kapanış.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslikler, hastaneler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yenidoğan hastalığı olan aileye eğitim ve danışmanlık rolü Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
2 Gelişme geriliği olan çocuk ve aileye eğitim rolü. Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
3 İstismar ve İhmali uğramış aileye yaklaşım Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
4 Akut hastalık döneminde çocuk ve aile Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
5 Kronik bir hastalığı olan çocuk ve aileye eğitim-danışmanlık rolü Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
6 Kronik bir hastalığı olan çocuk ve aileye eğitim-danışmanlık rolü Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
7 Davranış problemi olan ergen ve aileye yaklaşım Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
8 Ara sınav onu hakkında kaynak taranıp, okunması. yazılı sınav
9 Otistik çocuk ve ailesi Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
10 Sosyal Pediatri konularının incelenmesi Konu hakkında kaynak taranıp, okunması. Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
11 Bağışıklamada sağlık personelinin rolü Konu hakkında kaynak taranıp, okunması. Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
12 Beslenme problem olan çocuk ve aileye eğitim rolü Konu ile ilgili bir hasta ve ailesinin hemşirelik süreci ile incelenmesi Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
13 Cinsel yolla geçen hastalığı olan adolesan ve ailesi Konu hakkında kaynak taranıp, okunması. Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
14 Adolesan gebelikleri önlemede sağlık personelinin rolü Konu hakkında kaynak taranıp, okunması. Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
15 Pediatrik hastaya yaklaşım, tedavi prensipleri ve sağlık personelinin rolü Konu hakkında kaynak taranıp, okunması. Anlatım, İnteraktif eğitim yöntemleri
16/17 Final Konu hakkında kaynak taranıp, okunması. yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çavuşoğlu H., (2011) Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Bizim Büro Basımevi, Ankara
 Potts N.L., Mandleco B.L., (2002) Pediatrıc Nursing, Caring for Children and Their Families,Fırst Ed., Delmar Cengage Learning, USA.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. 5
2 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
3 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 5
4 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar . 5
5 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. 4
6 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. 5
7 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. 5
8 Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. 4
9 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. 4
10 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
11 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
12 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. 4
14 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. 5
15 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. 5
16 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 5
17 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 4
18 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. 4
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 4
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 7 98
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6