|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bağcılıkta in vitro Tekniklerin Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-562 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Asma ıslahında kullanılan in vitro teknikleri öğrenir. Asmanın in vitro koşullarda çoğaltımını öğrenir. Asma gen kaynaklarının in vitro koşullarda muhafazasını öğrenir. Asmanın in vitro koşullarda pirimer ve sekonder metabolit üretimini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bağcılık alanında yürütülen asma ıslahı ve genetiği, fizyoloji, çoğaltma ve yetiştirme tekniği gibi konularla ilgili çalışmalarda biyoteknolojik yöntemlerin uygulanmasını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste bağcılıkta, asma genetik kaynaklarının muhafazası, anaç ve çeşit ıslahı, ile asma fidanı elde edilmesi amacıyla kullanılan meristem, sürgün ucu, boğum ve kallus kültürü, somatik embriyogenesis ve organogenesis, mikro aşılama gibi in vitro teknikler işlenir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Biyoteknoloji Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Asma Genetik Kaynaklarının Muhafazası |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
2 |
Biyotik Stres Koşullarına Dayanıklı Anaç Islahı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
3 |
Abiyotik Stres Koşullarına Dayanıklı Anaç Islahı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
4 |
Erkenci Üzüm Islahı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
5 |
Çekirdeksiz Üzüm Islahı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
6 |
Primer ve Sekonder Metabolit Üretimi
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
7 |
Meristem Kültürü
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
8 |
Sürgün Ucu Kültürü
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
10 |
Boğum ve Göz Kültürü
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
11 |
Mikro Aşılama
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
12 |
Kallus Kültürü
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
13 |
Somatik Embriyogenesis
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
14 |
Organogenesis
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma
|
|
15 |
Organogenesis
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hatipoğlu, R. 1997. Bitki Biyoteknolojisi. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:190, Ders Kitapları Yayın
Babaoğlu, M., Gürel, E., Özcan, S., 2001. Bitki Biyoteknolojisi. Doku Kültürü ve Uygulamaları. S.Ü. Vakfı Yayınları Vali İzzetbey Caddesi No:25.
Özcan, S., Gürel, E., Babaoğlu, M., 2001. Bitki Biyoteknolojisi. Genetik Mühendisliği ve Uygulamaları. S.Ü. Vakfı Yayınları Vali İzzet bey Caddesi No: 25.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
4 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
3 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
3 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
2 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
1 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
0 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|