Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Denim Terbiye Teknolojisi

Dersin Kodu : TL-546

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Denim kumaşların sınıflandırılması ile ilgili bilgi kazanımı sağlar.
2.Denim kumaşlara uygulanan terbiye işlemlerinin öğretir.
3.Denim kumaşlara uygulanan özel terbiye işlemlerinin öğrenilmesidir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Denim kumaş yapısının tanıtılması, Denim kumaşlara uygulanan konvansiyonel ve ileri terbiye tekniklerinin verilmesidir.

Dersin İçeriği : Denim kumaşların sınıflandırılması, üretimi, uygulanan terbiye işlemleri, özel terbiye prosesleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Denim kumaşların tarihçesi Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
2 Denim kumaşların doku yapısı, sınıflandırılması Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Denim kumaşların üretimi, fiziksel özellikleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Yıkama öncesi uygulanan kuru terbiye işlemleri (fırçalama, yakma, vb. mekanik prosesler) Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Denim ürünlere uygulanan terbiye işlemleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Halat sarma, halat boyama işlemleri. Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Çözgü boyama ( slasher) işlemleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Arasınav Ders notları ve referans kitaplar Yazılı sınav
9 Denim yıkama ve ağartma işlemleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Denim finish ve sanfor işlemleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
11 Taşlama, enzim yıkama, kaplama ve efekt kazandırma işlemleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Taşlama, enzim yıkama, kaplama ve efekt kazandırma işlemleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Özel terbiye prosesleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Kombine uygulamalar Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Genel konu tekrarı Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Ders notları ve referans kitaplar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  2.Bossa T.A.Ş. Dökumanları, 2012.
 1.Merih Sarıışık, Tekstil Terbiye İşlemlerinde Enzimler, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Yayınları, 2001,
 3.Orta Anadolu A.Ş. Dökümanları, 2012.
 4.Çeşitli makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak 3
2 Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek 4
3 Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak 2
4 Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek 3
5 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek 3
6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek 2
7 Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek 1
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek 2
10 Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek 3
11 Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek 1
12 Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek 2
13 Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek 3
14 İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
15 Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek 3
16 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek 1
17 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek 1
18 Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 137
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.48
Dersin AKTS Kredisi: 5