|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Denim kumaşların tarihçesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
2 |
Denim kumaşların doku yapısı, sınıflandırılması |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Denim kumaşların üretimi, fiziksel özellikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
Yıkama öncesi uygulanan kuru terbiye işlemleri (fırçalama, yakma, vb. mekanik prosesler) |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Denim ürünlere uygulanan terbiye işlemleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Halat sarma, halat boyama işlemleri. |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
Çözgü boyama ( slasher) işlemleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
Arasınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Denim yıkama ve ağartma işlemleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Denim finish ve sanfor işlemleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
11 |
Taşlama, enzim yıkama, kaplama ve efekt kazandırma işlemleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Taşlama, enzim yıkama, kaplama ve efekt kazandırma işlemleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Özel terbiye prosesleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Kombine uygulamalar |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
3 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
2 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
3 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
2 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
1 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
2 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
1 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
2 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
3 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
1 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
1 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|