|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapıda Dış Çevre Etkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-541 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. NİLGÜN SULTAN YÜCEER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekolojik denge ve yenilenebilir enerji kaynaklarının açıklanması. Yapı fiziği ve çevre etkileşimi kapsamında sürdürülebilir bina tasarım ilkelerinin belirlenmesi. Bilgisayar desteği kullanılarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlaşılması. Çevre koruma ve enerji verimliliği çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi edinilmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekolojik denge ve yenilenebilir enerji kaynaklarının açıklanması.
Yapı fiziği ve çevre etkileşimi kapsamında sürdürülebilir bina tasarım ilkelerinin belirlenmesi.
Bilgisayar desteği kullanılarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlaşılması.
Çevre koruma ve enerji verimliliği çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi edinilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında yapı tasarımının doğal çevre ile olan ilişkisi anlatılacaktır. Bu çerçevede yapı çevre ilişkisi ele alınarak, yapılaşmanın çevreye etkileri incelenip, sürdürülebilir binaların tasarım ilkeleri belirlenecektir. Böylece yapı fiziği ve çevre etkileşimi kapsamında “Enerji etkin bina tasarımı” anlatılacaktır. Bu konu kapsamında bilgisayar desteği kullanılarak örnek uygulamalar yapılacaktır. Son kısımda Sürdürülebilir çevre ve enerji verimliliği çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapıda dış çevre etkilerinin öğrenilmesi |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
2 |
Ekoloji |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
3 |
Çevre kirliliği ve sürdürülebilirlik |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
4 |
Yenilenebilir enerji kanakları |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
5 |
Enerji etkin bina tasarımının anlatılması |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
6 |
İklim, güneş ışınımı |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
7 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
8 |
Edilgen sistemlerin anlatılması |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
9 |
Duvar, pencere ve gün ışığı |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
10 |
Isıl konfor, ısıl denge |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
11 |
Bilgisayar destekli enerji etkin bina tasarımı |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
12 |
Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
13 |
Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
14 |
Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
15 |
Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dönem Sonu Sınavına Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
3 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
3 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
3 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
4 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|