Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yapıda Dış Çevre Etkileri

Dersin Kodu : ÇM-541

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. NİLGÜN SULTAN YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekolojik denge ve yenilenebilir enerji kaynaklarının açıklanması.
Yapı fiziği ve çevre etkileşimi kapsamında sürdürülebilir bina tasarım ilkelerinin belirlenmesi.
Bilgisayar desteği kullanılarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlaşılması.
Çevre koruma ve enerji verimliliği çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi edinilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekolojik denge ve yenilenebilir enerji kaynaklarının açıklanması. Yapı fiziği ve çevre etkileşimi kapsamında sürdürülebilir bina tasarım ilkelerinin belirlenmesi. Bilgisayar desteği kullanılarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlaşılması. Çevre koruma ve enerji verimliliği çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi edinilmesi.

Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında yapı tasarımının doğal çevre ile olan ilişkisi anlatılacaktır. Bu çerçevede yapı çevre ilişkisi ele alınarak, yapılaşmanın çevreye etkileri incelenip, sürdürülebilir binaların tasarım ilkeleri belirlenecektir. Böylece yapı fiziği ve çevre etkileşimi kapsamında “Enerji etkin bina tasarımı” anlatılacaktır. Bu konu kapsamında bilgisayar desteği kullanılarak örnek uygulamalar yapılacaktır. Son kısımda Sürdürülebilir çevre ve enerji verimliliği çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi verilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yapıda dış çevre etkilerinin öğrenilmesi ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
2 Ekoloji ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
3 Çevre kirliliği ve sürdürülebilirlik ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
4 Yenilenebilir enerji kanakları ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
5 Enerji etkin bina tasarımının anlatılması ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
6 İklim, güneş ışınımı ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
7 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
8 Edilgen sistemlerin anlatılması ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
9 Duvar, pencere ve gün ışığı ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
10 Isıl konfor, ısıl denge ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
11 Bilgisayar destekli enerji etkin bina tasarımı ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
12 Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
13 Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
14 Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
15 Bilgisayar desteği kullanarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlatılması ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
16/17 Final Sınavı Dönem Sonu Sınavına Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 3
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5