Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Suyun Yeniden Kullanımında Toksik Bileşenlerin Sosyal, Ekonomik ve Sağlık Etkileri

Dersin Kodu : ÇM-542

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yeniden kullanılan arıtılmış suyun bileşimi ile ilgili bilgileri ve yeni bilimsel bulguların etkisini değerlendirmek,
Halk sağlığı ve yeniden kullanılan arıtılmış atıksuyun bileşiminin çevresel etkilerini incelemek,
Yeniden kullanılan su için var olan kriterleri ve yönergelerin gözden geçirilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yeniden kullanılan arıtılmış suyun bileşimi ile ilgili bilgileri ve yeni bilimsel bulguların etkisini değerlendirmek, Halk sağlığı ve yeniden kullanılan arıtılmış atıksuyun bileşiminin çevresel etkilerini incelemek, Yeniden kullanılan su için var olan kriterleri ve yönergelerin gözden geçirilmesi

Dersin İçeriği : Atıksuların iyileştirilmesi ve yeniden kullanım, suyun yeniden kullanımı ile ilgili halk sağlığı ve çevresel hususlar, atıksu için iyileştirme teknolojileri, iyileştirilmiş suyun depolanması, tarımsal ve arazi sulamasında kullanımı, endüstriyel kullanım, yer altı su havzalarına deşarj ve iyileştirilmiş suyun kullanımı ile ilgili yasal mevzuat ve mevzuatlardaki eksiklerin tartışılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Suların yeniden kullanımına genel giriş, kullanılan terimlerin tanımını ve tarihsel çerçeve. Hidrolik döngüde su döngüsünün rolü ve suyun yeniden kullanımı Yok Düzanlatım Makale okuma
2 Atıksuların yeniden kullanım alanları ve karşılaşılan zorlukların belirlenmesi. Yok Düzanlatım Makale okuma
3 İyileştirilmiş suların bileşimi, yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilmesi Yok Düzanlatım Makale okuma
4 Suların yeniden kullanımının halk sağlığı ve çevresel açıdan değerlendirilmesi. Yok Düzanlatım Makale okuma
5 Risk analizi, riskin tanımlanması, Yok Düzanlatım Makale okuma
6 Su iyileştirmede kullanılan birincil arıtma teknolojilerinin arıtma nedenleri ve dereceleri acısından incelenmesi Yok Düzanlatım Makale okuma
7 İyileştirilmiş suyun depolanması Yok Düzanlatım Makale okuma
8 İyileştirilmiş suyun tarımsal ve bahçe sulama suyu olarak kullanımı Yok Düzanlatım Makale okuma
9 İyileştirilmiş suyun endüstriyel amaçla yeniden kullanımı Yok Düzanlatım Makale okuma
10 İyileştirilmiş suyun yer altına deşarjı Yok Düzanlatım Makale okuma
11 İçilebilir suyun yeniden kullanımı Yok Düzanlatım Makale okuma
12 Suların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımının planlanması Yok Düzanlatım Makale okuma
13 Suların yeniden kullanımı konusunun geleceği Yok Düzanlatım Makale okuma
14 Final
15 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wastewater Engineering, Treatment, Disposal, Reuse; Metcalf&Eddy, Inc., l991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 2
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 2
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 2
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 1
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 2
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 122
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.88
Dersin AKTS Kredisi: 5