|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Suyun Yeniden Kullanımında Toksik Bileşenlerin Sosyal, Ekonomik ve Sağlık Etkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-542 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeniden kullanılan arıtılmış suyun bileşimi ile ilgili bilgileri ve yeni bilimsel bulguların etkisini değerlendirmek, Halk sağlığı ve yeniden kullanılan arıtılmış atıksuyun bileşiminin çevresel etkilerini incelemek, Yeniden kullanılan su için var olan kriterleri ve yönergelerin gözden geçirilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yeniden kullanılan arıtılmış suyun bileşimi ile ilgili bilgileri ve yeni bilimsel bulguların etkisini değerlendirmek,
Halk sağlığı ve yeniden kullanılan arıtılmış atıksuyun bileşiminin çevresel etkilerini incelemek,
Yeniden kullanılan su için var olan kriterleri ve yönergelerin gözden geçirilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Atıksuların iyileştirilmesi ve yeniden kullanım, suyun yeniden kullanımı ile ilgili halk sağlığı ve çevresel hususlar, atıksu için iyileştirme teknolojileri, iyileştirilmiş suyun depolanması, tarımsal ve arazi sulamasında kullanımı, endüstriyel kullanım, yer altı su havzalarına deşarj ve iyileştirilmiş suyun kullanımı ile ilgili yasal mevzuat ve mevzuatlardaki eksiklerin tartışılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Suların yeniden kullanımına genel giriş, kullanılan terimlerin tanımını ve tarihsel çerçeve. Hidrolik döngüde su döngüsünün rolü ve suyun yeniden kullanımı |
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
2 |
Atıksuların yeniden kullanım alanları ve karşılaşılan zorlukların belirlenmesi.
|
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
3 |
İyileştirilmiş suların bileşimi, yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilmesi
|
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
4 |
Suların yeniden kullanımının halk sağlığı ve çevresel açıdan değerlendirilmesi.
|
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
5 |
Risk analizi, riskin tanımlanması, |
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
6 |
Su iyileştirmede kullanılan birincil arıtma teknolojilerinin arıtma nedenleri ve dereceleri acısından incelenmesi |
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
7 |
İyileştirilmiş suyun depolanması |
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
8 |
İyileştirilmiş suyun tarımsal ve bahçe sulama suyu olarak kullanımı |
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
9 |
İyileştirilmiş suyun endüstriyel amaçla yeniden kullanımı
|
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
10 |
İyileştirilmiş suyun yer altına deşarjı |
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
11 |
İçilebilir suyun yeniden kullanımı
|
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
12 |
Suların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımının planlanması |
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
13 |
Suların yeniden kullanımı konusunun geleceği
|
Yok |
Düzanlatım
Makale okuma |
|
14 |
Final |
|
|
|
15 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wastewater Engineering, Treatment, Disposal, Reuse; Metcalf&Eddy, Inc., l991
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
3 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
3 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
2 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
2 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
2 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
1 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
2 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
3 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
2 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
2 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
6 |
78 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|