Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLİMS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL Prof.Dr. EMEL ORAL LAPTALI Prof.Dr. HÜSEYİN R. YERLİ Doç.Dr. NESLİHAN SEÇKİN Prof.Dr. RECEP YURTAL Prof.Dr. HACI MURAT ARSLAN Prof.Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY Doç.Dr. ALİ HAMZA TANRIKULU Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. HATİCE ÖZMEN ÇAĞATAY Doç.Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ Prof.Dr. MEHMET EMİN ÖCAL Prof.Dr. CENGİZ DÜNDAR Prof.Dr. MEHMET SALİH KIRKGÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnşaat Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. İnşaat Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnşaat Mühendisliğinin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
2 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
3 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
4 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
5 |
Kaynak Taraması |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
6 |
Kaynak Taraması |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
7 |
Kaynak Taraması |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
8 |
Problem analizi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
9 |
Problem analizi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
10 |
Problem analizi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
13 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
14 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
15 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynak okuma |
Tartışma |
|
16/17 |
Seminer sunumu |
Sunum |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
5 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
5 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
5 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|